Cristian Pistol, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), spune că în cadrul discuțiilor de la Washington a stabilit organizarea unei întâlniri bilaterale la București cu reprezentanți ai Băncii Mondiale, pentru realizarea primelor demersuri necesare unei colaborări.
„Politicile și strategiile pentru reducerea amprentei de carbon în procesul de construcție a infrastructurii reprezintă un obiectiv important pentru Banca Mondială”, menționează Pistol.
„Utilaje mai puțin poluante”, „materiale produse cât mai ecologic” sau „utilizarea unor materiale care pot fi reciclate” ar fi câteva din propunerile reprezentanților Băncii Mondiale.
„De asemenea, pentru utilizatorii infrastructurii de transport, Banca Mondială este interesată să finanțeze în special montarea unor stații de încărcare electrice și cu hidrogen inclusiv pentru transportul rutier de marfă”, mai spune șeful CNAIR.
Alte puncte de interes pentru cei de la Banca Mondială ar fi siguranța rutieră și programele pentru îmbunătățirea infrastructurii din România.
Reabilitarea unor poduri rutiere sau construcția unor poduri noi ar intra în aria de interes a finanțărilor acordate României de Banca Mondială.
„Reprezentanții Băncii Mondiale au mai dat asigurări ca vor susține implementarea unor proiecte de #infrastructură rutieră prin parteneriat public-privat. Din partea Băncii Mondiale echipa prezentă la aceste discuții a fost condusă de domnul Shomik Raj Mehndiratta, Practice Manager Transport ECA-Europe”, specifică Cristian Pistol.
Trimite articolul
Xprosteala verde. neocolonialism. idiocratie.