Pe canalul creat de Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) vor putea fi raportate, printre altele, tentative de fraudă din online, a anunțat Mihai Rotariu, coordonatorul Direcției Comunicare, Marketing şi Media al DNSC, citat de Agerpres.
„Deja este deschis un canal cu cei de la Ministerul Digitalizării. Dacă intraţi pe site-ul Ministerul Digitalizării veţi observa platforma nofake, unde puteţi raporta astfel de iniţiative inclusiv din zona de dezinformare, nu doar din zona de scam-uri din social media.
În cazul DNSC-ului, suntem în colaborare cu cei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului pentru a deschide un canal dedicat exclusiv protecţia consumatorului, unde intră şi astfel de scam-uri, astfel de tentative de fraudă.
Dar mai sunt şi alte categorii, cum ar fi gambling, vânzare de produse ilegale ş.a.m.d. Deci vom putea raporta mai coordonat, mai eficient şi reţelele de social media se vor putea apleca asupra acestui conţinut mult mai rapid pentru a le suspenda”, a spus Mihai Rotariu.
El a explicat că există reclame care durează o zi, maxim două, care pot fi accesate de utilizatori, dar care apoi nu mai pot fi identificate.
Întrebat când va avea loc lansarea canalului, el a menționat că au fost transmise către compania Meta contactele necesare pentru activarea canalului respectiv, iar până la finalul săptămânii canalul ar putea fi activ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!