Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenția că în ultima perioadă clienții BCR sunt vizați de tentative de fraudă în mediul online. Hackerii acționează prin crearea unor siteuri asemănătoare cu cel BCR original, dar care sunt găzduite pe domenii cu denumiri total diferite de cel al băncii. Pe aceste siteuri, ei le cer utilizatorilor să introducă diferite date personale, pe care le fură.
„DNSC și BCR atrag atenția utilizatorilor cu privire la propagarea unor astfel de atacuri de tip #phishing prin intermediul e-mail-ului și fac un apel la vigilență și răbdare, atunci când se activează în mediul online. În astfel de cazuri, este important ca utilizatorii să facă o serie de verificări simple, atunci când primesc un astfel de mesaj care pare a veni din partea băncii, pași prin care pot identifica astfel de capcane”, transmit cei de la DNSC.
Printre acești pași se numără:
- verificarea adresei de e-mail de pe care a fost trimis mesajul. Adesea, denumirea adresei poate conține termenul „BCR”, dar formatul oficial folosit de bancă este exemplu@bcr.ro
- analizarea mesajului. De multe ori, atacatorii fac greșeli gramaticale sau de exprimare în limba română, greșeli pe care o astfel de organizație nu le face în mod uzual, în relația cu clienții. În plus, majoritatea băncilor nu mai transmit e-mail-uri cu linkuri prin care cer reactualizarea datelor.
- contactarea telefonică a băncii atunci când există suspiciuni. Pentru BCR puteți la *2227 să vă asigurați că nu sunteți ținta unei tentativă de fraudă.
În cazul în care contul dvs. bancar a fost compromis, trebuie să luați imediat legătura cu banca pentru a bloca cardul. Astfel, puteți să vă recuperați banii și să împiedicați noi furturi. Un al doilea pas pe care trebuie să îl faceți, este să vă schimbați parolele.
„Este posibil ca persoana care se află în spatele acestei practici de scam să dispună de parola dumneavoastră. Înlocuiți-o cu o parolă puternică, compusă din cel puțin 15 caractere, care trebuie să cuprindă majuscule și litere mici, numere și simboluri. O frază-parolă poate fi mai ușor de reținut. Poate fi vorba de o frază care include cuvinte neobișnuite sau cuvinte din limbi diferite. De asemenea, este indicat să modificați datele de conectare ale tuturor celorlalte conturi care utilizează un nume de utilizator și parole identice sau similare. Utilizați o parolă unică pentru fiecare cont”, explică specialiștii în securitate cibernetică.
Frauda trebuie semnalată. Informațiile oferite pot contribui la capturarea hackerului și la preîntâmpinarea unor noi incidente.
Citiți principiile noastre de moderare aici!