Conform datelor oferite de GPeC (cea mai mare comunitate a magazinelor online din România), în 2017 românii au cheltuit în medie 7,67 milioane de euro pe zi în mediul online. Raportat la nivelul UE, comerțul online din România este încă la un nivel mic. Totuși, dezvoltarea acestui sector este semnificativă, iar în prezent comerțul online din țară reprezintă 5,6% din totalul pieței de retail.
Trebuie menționat că cifrele menționate mai sus se referă la comerțul cu produse fizice, nu sunt cuprinse serviciile, plățile de facturi sau rezervările hoteliere.
În 2017 au fost numărate peste 7.000 de magazine online, față de 5.000 în 2016. Iar pentru 2018 specialiștii estimează că numărul acestora se va dubla.
În topul vânzărilor online, în 2017, s-au aflat produsele electronice, urmate de produsele din segmentul fashion. Valoarea coșului mediu în cazul electronicelor a fost de 800 de lei în 2017, iar în cazul produselor Beauty & Fashion, coșul mediu a fost de 300 de lei – aproape dublu față de 2016.
De asemenea, 44% din utilizatorii de internet din mediul urban au cumpărat produse online cel puțin o dată pe lună, utilizatorul român obișnuit a făcut, în medie, 8,7 achiziții în decursul anului 2017.
Citiți principiile noastre de moderare aici!