Consiliul Concurenței propune impunerea unor standarde și reglementări pentru protejarea clienților care folosesc, prin intermediul unor aplicații digitale, servicii de transport alternativ.
Cum tariful final al unei curse are două componente – o componentă standard și una dinamică – cei de la Consiliul Concurenței recomandă ca toți utilizatorii aplicației (fie că sunt șoferi sau pasageri) să fie notificați referitor la orice modificare a tarifului standard.
De asemenea, reprezentanții Consiliului Concurenței consideră că modificarea tarifelor în funcție de „orele de vârf” poate reprezenta un comportament netransparent și potențial înșelător pentru pasageri.
„Ca urmare, autoritatea de concurență recomandă interzicerea acestui tip de comportament, multiplicatorul de tarif (care reflectă caracterul dinamic al tarifelor) reflectând eficient și transparent variația tarifului în funcție de condițiile existente la un anumit moment. În privința modului de afișare a tarifului în cadrul aplicației, pasagerii ar trebui să aibă acces la anumite informații esențiale, care să le permită să ia decizii informate. Totodată, Consiliul Concurenței propune ca și clienților să le fie pusă la dispoziție o interfață (principală sau opțională) cu marcarea zonelor de tarif dinamic, cum este cea pusă la dispoziție conducătorilor auto”, transmit cei de la Consiliul Concurenței.
O altă recomandare se referă la schimbarea politicii privind anularea curselor. Și în acest caz, clienții sunt cei dezavantajați; șoferii pot anula gratuit cursele, în timp ce utilizatorii aplicațiilor sunt taxați pentru același lucru.
Ce se poate face pentru a veni în sprijinul pasagerilor? Consiliul Concurenței propune crearea unei aplicații care să includă pe lângă serviciile de taxi și cele de transport alternativ, și alte opțiuni de transport urban, astfel încât oamenii să poată alege opțiunea cea mai convenabilă pentru ei atunci când vor să se deplaseze undeva.
Mai multe recomandări ale Consiliului Concurenței privind transportul alternativ pot fi accesate AICI.
Trimite articolul
XDaca nu sunt bune tarifele de ora de varf, cine ii obliga sa foloseasca uber? Iar se baga politicienii unde nu le arde oala. Ati rezolvat coltermul?
de acord, am patit sa imi fie acceptata cursa, iar soferul sa stea pe loc, sa nu vina spre mine, l-am rugat sa anuleze, nimic… sau cei care accepta cursa, ma fac sa pierd timp asteptandu-i, dupa care anuleaza sau continua sa treaca pe langa locatia mea fara sa ma preia…
Alți deștepți care nu înțeleg economia de piață, cu cerere și ofertă, și vor să se revină la comunism.
-
Pai economia de piata presupune un consumator perfect informat. Tu stii ce vorbesti? ai citit articolul sau te-ai oprit la titlu?
-
In orice stat economia e reglementata, controlata de stat. Standarde, autorizatii, etc
Eu am renunțat la uber si bolt. Timpii de asteptare sunt de 4,5x mai mari decat la taxi si am patit sa anuleze cursa sau sa nu vina nici dupa 20 de min cand timpul inițial de asteptare 5 min.