CNE atrage atenția necesității introducerii educației sexuale ca disciplină obligatorie în școli. Reprezentanții elevilor avertizează că lipsa acestui tip de educație duce la sarcini nedorite, boli cu transmitere sexuală și relații abuzive.
Consiliul elevilor mai menționează că educația sexuală nu acoperă doar informațiile legate de biologie, dar și despre consimțământ și sănătate emoțională.
„Este evident că trebuie să intervenim urgent pentru a reduce considerabil aceste statistici, iar educația reprezintă fundamentul pe care trebuie să construim această schimbare. Autoritățile publice trebuie să înțeleagă că investițiile în educație nu sunt o cheltuială, ci o oportunitate de dezvoltare, care va produce beneficii pe termen lung pentru întreaga societate.
Educația sexuală nu se limitează la biologie, ci include și aspecte precum respectul, consimțământul și sănătatea. Absența acestei educații generează consecințe dramatice atât pentru sănătatea fizică și mentală a tinerilor, cât și pentru dezvoltarea societății în ansamblu.
Printre beneficiile introducerii acestei materii se numără: reducerea riscului de sarcini nedorite în rândul adolescenților, prevenirea răspândirii bolilor cu transmitere sexuală, promovarea relațiilor sănătoase, precum și îmbunătățirea sănătății emoționale și stimei de sine a elevilor”, conform reprezentanților CNE.
La nivelul Uniunii Europene, aproape jumătate (45%) din nașterile la mame sub 15 ani se înregistrează în România. În 2022, 746 de nașteri au fost înregistrate la fete cu vârste între 10 și 14 ani, iar alte 1.286 de nașteri fiind la mame care aveau 15 ani.
În România, există o lege care prevede că în școli se pot desfășura „programe de educație pentru sănătate, în vederea prevenirii contractării bolilor cu transmitere sexuală și a gravidității minorelor”, începând cu clasa a VIII-a, dar numai cu acordul scris al părinților.
Trimite articolul
XDa, e cat mai bine ca programa scolara sa fie umpluta cu cat mai multe materii inutile.
In felul acesta, esecul generatiilor viitoare este garantat.
Nu avem nevoie de indivizi capabili sa poarte o discutie, sa gandeasca singuri. Avem nevoie doar de o turma de lemmingsi.
-
Spune-mi ca esti analfabet functional fara sa-mi spui ca esti analfabet functional 🙂
“Educația sexuală nu se limitează la biologie, ci include și aspecte precum respectul, consimțământul și sănătatea. Absența acestei educații generează consecințe dramatice atât pentru sănătatea fizică și mentală a tinerilor, cât și pentru dezvoltarea societății în ansamblu.”
Consintamantul (sau lipsa lui) este fix dovada ca o persoana a gandit singur si a decis ceva.
Drumul spre iad e pavat cu bune intentii. In principiu este necesara o astfel de educatie, dar cine sa o faca? Cum, cand, unde, cui (la ce varsta), de catre cine, cum sunt instruiti cei ce vor face aceste ore (nu doar ca si cunostinte ci si dpdv pedagogic)? Sau e doar un alt mod de a oferi niste bani catre dascali? Mai de graba ar merge o sedinta la psiholog, personala, cu fiecare copil in parte, nu in grup, dat fiind sensibilitatea subiectului, altfel va fi doar subiect de bascalie printre copii.
-
doamne fereste sa dam bani in plus dascalilor, oricum sunt prea bine platiti…
copiii vor face bascalie si la matematica cand rezultatul e 69. ce facem? nu mai predam matematica si ii trimite la psiholog?
cenzurati ca prostii
Raul se strecoara in societatea romaneasca prin intermediul celor mai bune intentii.
Calea spre IAD este pavata cun intentii bune.