Auchan și Carrefour, precum și furnizorii acestora, au fost amendate de Consiliul Concurenței cu aproximativ 18,8 milioane de euro. În urma cercetărilor a rezultat faptul că cele două companii stabileau împreună cu furnizorii de marfă prețuri minime la care se puteau vinde anumite produse. Această înțelegere între retailer și furnizor implică automat o creștere a prețurilor pentru clientul final.
„Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul”, transmit reprezentanții Consiliului Concureței.
Companiile sancționate sunt:
1. Auchan Romania SA 36.563.004 lei (7,84 milioane euro)
2. Carrefour România SA 26.995.645 lei (5,79 milioane euro)
3. Romania Hypermarche (Cora) SA 12.410.834 lei (2,66 milioane euro)
4. Quadrant-Amroq Beverages SRL 5.984.053 lei (1,28 milioane euro)
5. Star Foods EM SRL 3.930.920 lei (843.599 euro)
6. Strauss România SRL 1.785.767 lei (383.236 euro)
7. Nelson Prod SRL 43.113 lei (9.252 euro)
Amenzile aplicate de Consiliul Concurenței intră la bugetul de stat. Carrefour și-a recunoscut fapta și a beneficiat astfel de o reducere a amenzii. Companiile sancționate pot ataca decizia autorității de concurență la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.
„Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală”, se precizează în comunicatul trimis de Consiliul Concurenței.
Citiți principiile noastre de moderare aici!