Elevii cu afecțiuni cronice vor putea face școala în format hibrid până la finalul acestui an școlar. Afecțiunile care se încadrează aici sunt: boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip 1, afecțiuni cronice asociate cu imunodepresie moderată sau severă, precum transplant, afecțiuni oncologice în tratament imunosupresor, cei cu imunodeficiențe primare sau dobândite sau alte tipuri de tratamente imunosupresoare.
Potrivit ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, părinții trebuie să solicite acest lucru unităților de învățământ și să prezinte actele de certificare medicală, iar ulterior Consiliul de Administrație al fiecărei școli va da aprobarea.
„Am creat această posibilitate ca în această perioadă în care pandemia încă nu s-a încheiat, deși starea de alertă a fost ridicată, acești elevi să poată beneficia de sprijin din partea fiecărei școli în parte”, a explicat Cîmpeanu.
În ceea ce privește profesorii cu boli cronice, Cîmpeanu a declarat că ministerul Educației nu are competențe decât în ceea ce privește elevii, această sarcină revenind Ministerului Muncii.
Vă reamintim, de miercuri, 9 martie, întreaga țară scapă de starea de alertă în timpul căreia au fost impuse măsuri anti-Covid. În școli dispar scenariile în funcție de infectări, dar și suspendarea orelor la un anumit număr de cazuri Covid-19. Detalii într-un material AICI.
Pe aceeași temă:
Măsurile sanitare care nu se mai aplică în școli odată cu încetarea stării de alertă
Situația Covid în școlile din Timiș: 59 de elevi infectați și 66 de clase în online
Citiți principiile noastre de moderare aici!