„Pentru marcarea zilei de 15 februarie, Ziua Națională a Lecturii, invităm cadrele didactice din toate unitățile de învățământ să organizeze activități de promovare a lecturii în rândul antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor”, transmite Ligia Deca, ministrul Educației.
Vă reamintim, președintele Klaus Iohannis a promulgat în ianuarie 2022 legea care instituie ziua de 15 februarie ca Zi Națională a Lecturii. Acesta este al doilea an în care România o marchează. Motto-ul de anul trecut a fost „Citim împreună!”, iar cel din 2023 este „Citim zi de zi”.
În timpul programului școlar, elevii vor fi încurajați să prezinte cartea preferată, să citească din ea și să discute pe marginea ei. Copiilor mai mici le vor fi citite povești de către educatoare.
Școlile vor putea organiza activități de încurajare a lecturii – cluburi de lectură, întâlniri cu scriitori, traducători și ilustratori, ateliere de scriere creativă și ilustrare de carte, expoziții de carte, vizite la bibliotecă etc.
Chiar și editurile și librăriile pot veni, în funcție de disponibilitatea școlii, să prezinte teme educative sau să facă recomandări adecvate vârstei elevilor. În întreaga țară vor organizate manifestări, inclusiv la bibliotecile locale, care pot pregătii spații și activități pentru lectură.
„Ziua Națională a Lecturii ne oferă un prilej bun să reiterăm importanța cărților în viața noastră și să inițiem împreună obiceiuri de lectură, atât de necesare copiilor și tinerilor noștri. Să nu uităm că fiecare zi este potrivită pentru a descoperi o carte. Copiii, tinerii și adulții au nevoie de rutina lecturii pentru a se bucura de beneficiile ei.
În spatele fiecărui cititor pasionat se află un părinte, un cadru didactic, un bibliotecar sau o altă persoană pricepută să călăuzească copiii și tinerii în lumea cărților. Fiți alături de noi, împreună putem crește viitoarele generații de cititori!”, mai transmite Ligia Deca.
Anul trecut, în Timiș, elevii au sărbătorit Ziua Națională a Lecturii prin crearea unei mini-biblioteci la Școala Gimnazială 30, au citit, și-au adus cărțile preferate, au desenat și chiar au realizat planșe despre importanța lecturii. La Liceul Teoretic Special Iris din Timișoara a fost amenajat un spațiu special destinat cititului. Și în mediul rural au fost organizate activități. De exemplu, preșcolarii de la Grădinița din Brestovăț au ascultat „Povestea ursului cafeniu”, lecturată alături de educatoarea lor și învățătoarea de limba română.
Pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!