Guvernul României a adoptat „ordonanța-trenuleț” prin care încearcă să reducă deficitul bugetar pe 2025. OUG 156/2024, intrată în vigoare la începutul acestui an, prevede o serie de tăieri, amânări și blocaje pentru diverse măsuri din domeniul Educației.
Într-o postare pe Facebook, Consiliul Național al Elevilor (CNE) declară că această ordonanță afectează negativ sistemul educațional din România, evidențiind trei aspecte principale:
- Plafonarea burselor: Deși costurile de trai cresc, sprijinul financiar pentru elevi rămâne neschimbat
- Suspendarea voucherelor pentru sprijin psihologic: Peste 71.000 de copii cu cerințe educaționale speciale riscă să rămână fără ajutorul necesar până în 2026, din cauza suspendării acestor vouchere
- Nerespectarea promisiunilor față de cadrele didactice, alături de eliminarea decontării navetei și a primelor de carieră
„Educația nu ar trebui să fie moneda de schimb pentru bugete strânse! Vrem soluții reale, nu sacrificii constante! Elevii și profesorii merită respect și investiții – hai să luptăm pentru o schimbare reală! Împreună putem construi o Românie care tratează educația ca o prioritate, nu ca o povară”, transmit reprezentanții CNE.
CNE solicită ajustarea burselor în funcție de rata inflației, alocarea a 15% din bugetul național consolidat pentru educație, conform legii nr. 198/2023, și menținerea voucherelor pentru servicii de sprijin psihoterapeutic destinate elevilor cu cerințe educaționale speciale.
Trimite articolul
Xun judecator de la CCR castiga 12.000 euro pe luna si unui elev I se ofera conditii ideale sa abandoneze scoala.