Situația tragicomică a fost semnalată de unii dintre clienții Hidroelectrica, care au primit câteva dintre facturile pe care compania nu le-a emis anul trecut. Reprezentanții societății au anunțat în 2022 că desfășoară lucrări pentru dezvoltarea platformei de facturare și că acestea ar trebui să fie gata înainte de finalul anului. Termenul a fost însă prelungit de mai multe ori, timp în care cei care folosesc serviciile companiei au putut trimite și accesa numai indexul autocitit.
În februarie 2023, cei de la Hidroelectrica au început să emită și facturile din cursul lui 2022, iar în foarte multe dintre cazuri, acestea au fost emise cu penalități. Mai mult, ceea ce este frapant este că penalitățile au fost calculate pentru intervale de timp în care platforma companiei era indisponibilă pentru clienți, iar facturile nu erau emise.
Situații de acest fel au fost semnalate pe rețelele sociale, dar și de cititorii Tion, care s-au trezit că trebuie să achite penalități pentru perioadele in care nu le erau emise facturi. În cele mai multe dintre cazuri, sumele sunt de ordinul zecilor de bani, însă în funcție de numărul de facturi calculate greșit valorile care ar putea fi încasate de companie sunt surprinzătoare.
Trebuie menționat că implementarea noului sistem informatic de facturare a fost o adevărată provocare pentru compania de stat. Termenul pentru darea în folosință a software-ului a fost prelungit de mai multe ori până când a fost implementat într-un final, la începutul lui 2023.
„Ne bucurăm să vă aducem la cunoștință faptul că Hidroelectrica a implementat cu succes noul sistem informatic de facturare. Acesta integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor.
Vă asigurăm că facem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite tuturor clienților, iar trecerea la noile programe informatice a reprezentat unul dintre pașii absolut necesari făcuți în această direcție. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor.
Dorim să reamintim că termenul de plată a facurilor emise de către Hidroelectrica este unul relaxat, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.
Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare”, transmit reprezentanții companiei prin intermediul site-ului oficial.
Puteți verifica și dumneavoastră dacă la emiterea facturilor au fost calculate penalizări. Informația este disponibilă pe pagina 2 a facturilor emise de Hidroelectrica.
Trimite articolul
XCum de panouri nu am banii cred ca prin camara mai gasesc ,,lampa ,, cu petrol a bunicii !! Partea ,,frumoasa e ca o sa ,,functionam,, pe programul gainilor ,fara media si fara mincinosii din parlament !!
țuț
E o tampenie ce v-au scris cei pomeniti mai sus. Pe randul al doilea este vorba de o diferenta de index estimat de catre distribuitor, de la data transmiterii indexului (24-28 a lunii) pana la 31 (30) a lunii. In cazul de fata, 11.01 – 31.01. Nu e vorba de nici o penalitate. Ieri am primit si eu factura si am studiat-o din scoarta in scoarta. Apropos, am facut PrtScr, daca nu-mi apare comentariul.
-
Așa este, aveți dreptate.
-
Din păcate nu au înțeles nimic după ce au vazutfactura.George are foarte mare dreptate.
Daca as primi asa o factura as plati-o imediat, dupa care as face o adresa catre Hidroelectrica in care sa le cer sa-mi restituie banii cu care m-au inselat. In adresa le dau un termen de, sa zicem 15 zile lucratoare. I-as si suna ca sa vorbesc cu cel putin 3 dintre angajati. Daca nici in ziua 17 nu primesc in scris vreun raspuns pozitiv, ma-s adresa cu o plangere la politie pentru inselaciune (acum pot arata ca cunosteau situatia reala, m-au indus in eroare in mod intentionat si ca au obtinut un folos patrimonial injust) si constituire de grup infractional.
-
🤣🤣🤣 Ce nostim esti! Si tu si ala cu pârţ-scârţ (PrtScr). Ce-i mai spargeti voi pe toti!
Nu e adevărat ce se spune….am primit și eu factura pe iunie iulie…nicio penalitate 0,7 bani kw…
Jaful orchestrat de PNL CONTINUA.
-
Da, ba! 😀 Te-a “jefuit” orchestrat hidroelectrica (PNL ? ) cu 50 de bani dintr-o eroare de sistem, dupa ce te-a lasat sa platesti factura cu cateva luni mai tarziu. Adica te-a “jefuit” mai putin decat dobanda pe care ai primit-o de la banca pentru banii care ti-au ramas lunile alea in cont. Era mai bine pe vremea lu’ Dragnea si Ponta, cand nu te jefuia nimeni cu 50 de bani, doar iti baga “supra-acize” care afectau tot. Sau era mai bine cand nu puteai alege furnizorul, si ramaneai la Enel cu pretul pe care il voiau ei si atat. PS: fiind vorba de o eroare de sistem, sunt sanse de 99% ca acele sume derizorii sa fie scazute pe viitoarele facturi.
-
da bre dar ei reprezinta 1%
-
Sa nu va mai aud cu PNL-ul asta. O adunatura de handicapati. Impreuna cu cei de la PSD, trec la alt nivel, devin handicapati cu retard.
-
Factura pentru Iulie 2022 – 71 RON pentru 103kwh. Pret de 0,69 RON/kwh, mult sub ce ofera camatarii de la Enel.
Nimic cu penalizare, fara probleme in ceea ce priveste furnizarea de energie electrica.
-
stai sa vina seceta
-
Daaaa! Sa moara si capra vecinului!
-
MAGIE ECONOMICĂ !
..ăștia din ce au trăit un an de zile dacă nu au încasat facturi ?
..salariile, taxele, de unde/cum /cu ce au fost plătite 🤔
…
-
Ce sa vezi, sunt unii care nu baga la pacanele si tin banii in cont sau macar la ciorap. Creca aveau si ei ceva ciorapi pe la sediu de unde au luat bani de salarii si dari la mafie (stat).
-
Astia,,sunt cei mai mari producator de energie din Ro,ei nu depind de facturile noastre.Vand energie catre toate companile de distributie din aia se finanteaza
Corect…am achitat factura dupa aproximativ 30 zile si acuma dupa un an am primit o factura care include penalizari pentru factura achitata desi ei se lauda cu un termen relaxat de plata de 45 zile…
Astia sunt CRETINI sau INCOMPETENTI si PERICULOSI pentru societate si culmea, incalca toate regulile de bun simt in relatia cu noi CONSUMATORII…!!!
Am primit o factura cu o gramada de restante si dobanzi penalizatoare,…CARE NU POATE FI ACCEPTATA SI PLATITA…!!!
Voi merge la PROTECTIA CONSUMATORULUI si daca este nevoie VOI DA IN JUDECATA HIDROELECTRICA cu dovezi clare.
CRETINII SUNT LA PUTERE…!!!
Au raportat profituri istorice
Știre falsă. În data de 01.03.2023 eu am primit factura de la hidroelectrica pentru luna iulie 2022. Această factură nu conține penalizări. Au facturat strict consumul lunii iulie 2022 în valoare de 158 lei pentru 277 de kw consumați.