Acțiunea polițiștilor de la Biroul Autostrăzi s-a desfășurat joi și vineri pe A1, între Nădlac II și Margina. Oamenii legii au ales cele două zile pentru că, conform statisticilor, cele mai multe accidente s-au petrecut acolo joia și vinerea. În urma lor, de la începutul anului, 12 persoane au murit și alte 72 au fost rănite. În toate cazurile au fost implicați șoferi care transportau marfă sau persoane.
„Astfel, în urma verificărilor efectuate au fost aplicate 343 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 226.975 de lei. Dintre acestea, 175 de sancțiuni au fost aplicate conform O.G 37/2007, care reglementează activitatea conducătorilor auto privind timpii de condus și de odihnă, 10 sancțiuni conform HG nr. 69 privind stabilirea încălcărilor cu caracter contravențional ale prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condițiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupației de operator de transport rutier și 4 sancțiuni conform Legii nr. 132/ 2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie”, transmit reprezentanții IPJ Timiș.
Mai mult, oamenii legii au dat 40 de amenzi pentru nepurtarea centurii de siguranță, 15 pentru staționare nejustificată pe banda de urgență, două pentru ITP expirat, cinci pentru anvelope uzate. De asemenea, oamenii legii au mai dat amenzi și pentru depășiri interzise între autotrenuri, circulație pe contrasens, dar și pentru alte abateri.
Foto: IPJ Timiș
Trimite articolul
XNici nu e de mirare că e plina marginea drumurilor de anvelope de camioane, la ce lubenițe au unii. Astfel de acțiuni trebuie menținute și intensificate
Poate asa se mai reuseste disciplinarea soferilor ca suntem pe primul loc in UE la accidente,rusine.
Cand pui maimute la volan si la conducere in general, asta se intampla. Romania chiar nu e departe de Congo 🙂 Sunt multe primate cu apucaturi de jungla pe teritoriul Romaniei. Din pacate nu au jungla salbatica unde sa se manifeste, asa ca o fac in cea urbana 🙂 vai s-amar de tara.. nici macar nu trebuie sa-si bata capul politaii si restul cu prea multe controale, tot ce trebuie sunt niste camere de monitorizare (pt depasiri ilegale, pentru a vedea daca acelasi sofer conduce mai mult decat are voie, etc) si cateva radare fixe pe autostrada si aia e. Dar in Congo de Europa nu se pot folosi radare fixe omologate pentru ca… aaaa.. aaaaa… mda, exact. Legi facute de maimute. Pentru maimute.
Ok inteleg ca e obligatia detinatorilor sa-si verifice starea tehnica a vehiculelor dar in acest caz autobuzele, camioanele sunt detinute de firme nu de soferi plus ca starea drumurilor la noi este una din cele mai jalnice multe fabrici care doreau sa deschida in RO pt ca avem totusi universitati si personal calificat au decis sa deschida in Cehia, Polonia, la Unguri sau Bulgari tocmai datorita drumurilor si a starii infrastructurii de la noi.. pui anvelope noi si la fel se distrug dupa nici 2 ani din cauza gropilor..