“Comasările unor şcoli care au puţini elevi şi care se află în condiţii geografice care permit acest lucru sunt lucruri care conduc la creşterea oportunităţilor educaţionale a copiilor şi, de fiecare dată, oportunitatea educaţională a unui copil va prima în faţa oricăror alte considerente. Răspunsul meu este întotdeauna acelaşi pentru că obiectivul rămâne acelaşi. Dacă s-ar schimba obiectivele, sigur că aş putea da un alt răspuns, dar obiectivul nostru rămâne creşterea oportunităţilor educaţionale care se realizează în mod firesc prin organizarea mai bună a reţelei”, a spus Funeriu, la finalul şedinţei de guvern în care a fost adoptat proiectul legii educaţiei.
El a susţinut că obiectivul raţionalizării reţelei şcolare este creşterea oportunităţii educaţionale a elevului.
“Cel mai important lucru este să oferim fiecărui copil român o oportunitate educaţională cât mai mare, iar oportunitatea educaţională într-o şcoală în care se învaţă la simultan, cert, la 100, 200, 300, 400 metri de casă, şcoala nu este bine întreţinută, aceea nu este şcoală. Creşte foarte mult oportunitatea educaţională dacă reuşim să-i transportăm la distanţe rezonabile în condiţii foarte bune, într-o şcoală care este bine dotată”, a adăugat Funeriu.
Guvernul îşi va angaja, joi, răspunderea în Parlament pentru legea educaţiei.
Sursa: Mediafax
Citiți principiile noastre de moderare aici!