“Propunerea este înlocuirea actualei valori a
taxei, triplă faţă de cea din vara lui
2008, cu una dublă faţă de valoarea de
atunci. Modul de calcul rămâne acelaşi,
doar coeficienţii de calcul se modifică.
În plus, modificarea coeficienţilor ar duce
şi la creşterea cuantumului de plată
pentru maşinile non-euro sau cu standard de
poluare Euro 1, cazuri în care taxa va
creşte, dar nu semnificativ“, au declarat,
luni, agenţiei MEDIAFAX, surse ministeriale.
Potrivit acestora, proprietarii de vehicule noi Euro 4
cu cilindree sub doi litri vor în continuare
scutiţi de la plata taxei, ca o măsură
de sprijinire a industriei auto. Proiectul de act
normativ care include aceste modificări a fost
transmis Comisiei Europene (CE) la sfârşitul
săptămânii trecute, urmând ca,
în cazul în care va fi acceptată de
către Executivul de la Bruxelles, noua formă
a taxei auto să fie introdusă prin
ordonanţă de urgenţă a Guvernului.
La sfârşitul şedinţei de miercuri
a Guvernului, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a
anunţat că taxa de poluare auto va fi
redusă la un nivel inferior celui actual, care
este de trei ori mai mare comparativ cu valorile din
luna iulie 2008, existând posibilitatea ca statul
să restituie diferenţa de bani proprietarilor
de vehicule care au achitat taxa la valoarea
triplată, iar ulterior, până în
vară, va fi promovat un proiect de lege prin care
va fi instituită o taxă anuală pentru
toţi poluatorii.
Sursa: mediafax.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!