„Va trebui să modificăm legea Educației în așa fel încât să vedem și o formă de învățământ hibrid prin care să valorificăm aceste progrese, din perspectivă digitală. Și asta vrem să facem la nivelul unei noi legi a Educației. Universitățile primesc, după încetarea stării de alertă, finanțare doar pentru cursurile cu frecvență. Dacă vrei să transformi cursuri cu frecvență într-o altă formă, automat te duci în situația în care nu mai ai dreptul legal la finanțare, și din perspectiva Curții de Conturi se pun niște întrebări complicate”, a explicat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, într-o emisiune televizată.
Cîmpeanu spune că forma de învățământ hibrid trebuie să aibă legalitate pentru a putea fi abordată în ciclurile școlare. O problemă intervine în cazul universităților care sunt acreditate pentru cursurile cu frecvență, de unde primesc și finanțare. O schimbare ilegală și nerecunoașterea sistemului hibrid ar duce la pierderi de finanțări și de certificare la nivel național și european.
Vă reamintim că România a ieșit pe 9 martie din starea de alertă, fapt care a dus la renunțarea la orice fel de restricții în școli. Elevii și studenții au avut posibilitatea de a reveni chiar din următoarea zi în bănci. Trecerea, însă, a fost privită de elevi și cadrele didactice mult prea bruscă și au cerut detalierea măsurilor. Ministerul Educației și Ministerul Sănătății urmau să prezinte recomandări în ceea ce privește măsurile de precauție și igienă în școli în această etapă de tranziție, însă momentan nu au revenit asupra subiectului.
Pe aceeași temă:
Măsurile sanitare care nu se mai aplică în școli odată cu încetarea stării de alertă
Citiți principiile noastre de moderare aici!