Astfel, se urmărește un răspuns mai prompt al agențiilor de urgență.
„Am semnat un proiect important în beneficiul românilor. Este vorba de o nouă investiție care prevede modernizarea infrastructurii sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112, o nouă investiție prin care se modernizează acest sistem, 112. Proiectul are o valoare de 47,6 milioane de euro și are o perioadă de implementare de 36 de luni și constă în modernizarea componentelor de hardware și software pentru un răspuns mai prompt al agențiilor de urgență la solicitările cetățenilor aflați în situații de urgență”, a declarat Rovana Plumb.
Printre beneficiile acestui proiect se numără: reducerea timpului de așteptare de la 59 la 54 de secunde, gestionarea mai eficientă a resurselor și echipajelor de intervenții, creșterea capacității de răspuns la solicitările cetățenilor, precum și efectuarea unor apeluri de urgență cu transmisii video de la locul evenimentului.
Ionel Sorinel Vasilca spune că „semnarea contractului de finanțare prin fonduri externe nerambursabile înseamnă procesul de modernizare a unei infrastructuri critice naționale și prin care furnizăm un serviciu vital în situații din domeniul urgențelor”.
Obiectivul acestei modernizări îl constituie realizarea unui sistem informatic centralizat de preluare a apelurilor de urgență și modernizarea punctelor de preluare a acestora. Astfel, la București, Brașov și Cluj, vor fi construite trei centre naționale care vor susține infrastructura hardware și software necesară preluării tuturor apelurilor de urgență la nivel național.
Citiți principiile noastre de moderare aici!