Autostrada Craiova Filiași va avea 51 de kilometri, iar primul lot al acesteia va fi scos în curând la licitație. Momentan, au fost trimise Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) documentele pentru validare, după care ar putea fi lansată propriu-zis procedura.
„Începe licitația pentru construcția autostrăzii Craiova-Filiași (51 km)! CNAIR a transmis astăzi la ANAP documentația pentru lansarea în licitație a construcției primului lot (10,3 km) al acestei autostrăzi care prevede o durată maximă de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție)”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.
Printre altele, pe lotul în cauză vor trebui realizate un pasaj în lungime de 384 de metri, două viaducte în lungime de 314 m fiecare, două parcări de scurtă durată (dotate cu minimum 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice) și două noduri rutiere: Nodul Rutier Ghercești (la intersecția cu Drumul Expres Craiova – Pitești) și Nodul Rutier Mischii (la intersecția cu drumul național DN 65C).
Autostrada Craiova – Filiași este, potrivit lui Grindeanu, parte componentă a drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu. Pe de altă parte, însă, există pe hârtie și un drum de mare viteză Craiova – Lugoj, A6 – „Autostrada Sudului”, care însă pare întârziat pe partea de proiectare. În orice caz, segmentul Craiova – Filiași este un numitor comun al celor două proiecte, existând finanțare prin Programul Transport (PT) 2021-2027 pentru el.
Trimite articolul
Xdap, lucra Grindeanu… intens! totul pentru partid, totul pentru alegeri!😂 dar niste proceduri sa nu mai avem contestatii aiurea cu anii, modificari uriase “in sus” de costuri pe perioada implementarilor, ceva calitate sa nu se repare(sau sa se lase asa.. vezi podul de la Braila) la scu.rt timp dupa darea in folosinta, “nu se poate”? nu, î? dap…
Acest guru al transporturilor sorinel grindeanu mibte cu nerusinare, a facut praf acest tronson al viitoarei A6 anuland licitatia lui drula pentru studiul de fezabilitate care acum era gata si se putea trece la licitatie si la implementare. Cat timp a fost pierdut? Probabil proportional cu cata spaga a incasat. Cate accidente si cati oameni mai trebuie sa sufere din cauza DN care este depasit?
Mai mult din profil de autostrada la transformat in drum express pe portiunea Severin -Lugoj. De ce? Ca atat il duce capul pe dobitocul sef de la transporturi.
A nenorocoit si centura de Sud a Timisoarei, de la doua benzii pe sens la o singura banda pe sens.
Cel mai prost, infatuat si slab ministru se poate lua de mana cu dobitocul de Cuc care a reziliat portiune de 10 km de la Margina si nici in ziua de azi nu putem circula neintrerupt pana la Sibiu.
Penibililor
keep voting PSD&PNL si tot cu viteza carutelor mergem si peste 10 ani pe drumurile patriei