Tronsonul Gilău – Nădăşelu al autostrăzii Transilvania are doar 8,7 kilometri. Cu toate că reprezentanţii CNADNR au semnat din aprilie contractul cu asocierea Spedition UMB – Tehnostrade, utilajele nu au pornit încă pe şantier. Asta pentru că banii prevăzuţi pentru lucrări, 258,2 milioane de lei, nu mai există la buget.
“În contextul actualei crize economice, fondurile alocate de la bugetul de stat pentru obiectivul de investiţii Autostrada Braşov-Cluj-Borş nu au putut asigura începerea lucrărilor pentru secţiunea 3A1 Gilău – Nădăşelu km 0+000 – km 8+700, astfel a fost amânată începerea lucrărilor de execuţie până la identificarea şi asigurarea fondurilor necesare”, a comunicat CNADNR.
Reprezentanţii Companiei de Drumuri precizează că în cadrul acestui contract perioada de proiectare este de şase luni, iar execuţia lucrărilor va începe în 2014.
În prezent, la autostrada Transilvania, stadiul lucrărilor pe secţiunile 2B Câmpia Turzii – Gilău (52 km) şi 3C Suplacu de Barcău – Borş (64,5 km) este de 97,1%, respectiv de 50,1%.
“Lucrările aferente celorlalte secţiuni ale autostrăzii, inclusiv finalizarea secţiunii 2B Câmpia Turzii – Gilău (pusă în circulaţie pe o lungime de 52 de kilometri din luna noiembrie 2010) şi 3C Suplacu de Barcău – Borş, vor putea începe după identificarea surselor de finanţate”, mai arată reprezentanţii CNADNR.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, spune că finanţarea pe fonduri europene a lucrărilor este exclusă. Proiectul de ridicare al autostrăzii Transilvania a început în 2003. Constructorul de atunci, Bechtel, semna cu statul român un contract de 2,2 miliarde de euro. Anul acesta Guvernul a reziliat contractul, iar lucrările au rămas neterminate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!