În privința rovinietei, proiectul de lege prevede ca aceasta să se aplice în funcție de categoria vehiculului, clasa de emisii poluante a acestuia (EURO) și durata de utilizare a rețelei de drumuri. Practic, în principiu, singura modificare ar fi că pentru mașinile mai poluante se va plăti o taxă mai mare. Proiectul de lege prevede că sumele vor fi stabilite ulterior de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit proiectului de lege, rovinieta se va aplica numai autovehiculelor de transport persoane și celor de transport de marfă cu o masă totală maximă autorizată de 3,5 tone sau mai puțin.
Pentru autovehiculele de transport marfă cu masă de peste 3,5 tone, cum ar fi tirurile sau camioanele, va exista un nou sistem, TollRo. Tarifele acestuia se vor stabili în funcție de un tarif unitar, dar și de distanța parcursă. Vor exista atât abonamente, cât și tichete cu o singură trecere. Tarifele vor si stabilite tot de CNAIR.
Tarife și de șase ori mai mari
Deși proiectul de lege nu prevede încă tarifele, există simulări. Este vorba de o creștere de 40% pentru mașinile mai puțin poluante, la care s-ar adăuga încă 20-30 de procente pentru mașinile EURO 2 sau EURO 3. În ceea ce privește TollRo, situația este și mai drastică. Dacă până acum, un tir EURO 6 plătea anual 1.210 euro în taxa anuală de drum, prin noul sistem ar putea ajunge să plătească și peste 7.000 de euro.
„Problema României este infrastructura subdezvoltată parcul învechit, la vehiculele naționale vorbim de peste 15 ani, la autoturisme sunt peste 12 ani – dacă nu ai făcut infrastructură și nu ai modernizat parcul 30 de ani și vrei să faci totul într-un singur an, adoptarea terapiei șoc, ei bine, șocul s-ar putea să fie considerabil”, spune Radu Dinescu, de la Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri.
Trimite articolul
XOrdin de la Bruxelles pentru refacerea bugetului, secătuit de Ursula cu vaccinuri și ucraina!!
-
Sigur Gogu, totul raul de la UE si tot binele de la PSD. Cum o taxa creste, cum ceva nu e bine UE e de vina. Sper sa iasa Romania din UE si sa terminam cu datul vinei.
-
Poti sa iesi tu primul. Te ajutam.
-
In conditiile in care gunoaiele electrice,in procesul de fabricatie polueaza mai mult ca un motor de camion non euro pe toata durata de viata ,in conditiile in care nici acum nu se stie cum se recicleaza bateriile pe litiu,sau panourile solare,si nu recicleaza nimeni asa ceva,in conditiile in care reciclarea lor ar produce alta poluare,aveti tupeul sa spuneti ca motoarele euro3 sunt poluante?
Opriti planeta.Vreau sa cobor. NUmai un razboi mondial va recalibra omenirea.Numai asa barbatii vor deveni barbati si femeile femei,numai asa realitatea obiectiva nu va mai fi ,,vazuta,, altfel doar pentru ca asa e politically correct…
-
Acumulatorul din telefonul sau laptopul tau nu contin litiu? Poate folosesti si scule electrice cu acumulatoare de acelasi tip. Inainte de a le cumpara te-ai gandit la poluare?
-
Nu poți compara o baterie din telefon, de 50 grame, cu o baterie auto de 300-400 kg. Cât litiu conține aia din telefon și cât aia din mașină? Dacă aia de telefon are 50 grame, inseamna ca se pot construi 5500 de baterii de telefon cu materialul folosit la bateria de 280kg a unui Spring.
Acum gândește-te dacă ar exista milioane de EV-uri pe străzi, câte miliarde de kg de baterii ar trebui produse și cata poluare ar genera asta, ce suprafețe enorme de sol ar fi distruse în urma săpăturilor efectuate pentru extragerea acestor metale destul de rare. Gândește-te și la supraîncărcarea rețelelor electrice, incendii. Gândește-te ca o mașină electrica care arde nu se poate stinge cu furtunul cu apa, ea trebuie imersata total într-un vas plin cu apa. Cercetează înainte sa vorbești, ca mulți vorbiți fără sa dețineți informații
-
-
Omule, ai niste perceptii tare idioate. Si ce faci daca un individ anume nu vrea sa fie nici barbat nici femeie? Asta e alegerea lui, vrea sa fie ce are el chef. Ce faci, il fortezi tu sa fie cum vrei tu, sau cum? Asta a functionat tare bine de-a lungul istoriei, da! De aia ti-au murit strabunicii si bunicii in razboaie, ca sa fi tu un “Denis”. Esti un extremist care nu vede mai departe de lungul nasului. Ia vezi-ti tu de viata ta si lasa-l pe altul sa-si vada de viata lui asa cum vrea el. Ca nu cred ca ti-ar conveni sa-ti zica cineva, ca asa au el si societatea chef, ca din cauza numarului redus de neuroni, tu toata viata ta va trebui sa lucrezi toata viata ta in mina si ai dreptul sa iesi o data pe an, dar fara sa deranjezi oamenii de la suprafata, fara sa te vada. Ti-ar placea? Fi-mi-ar scarba cand va vad cum cautati cearta si conflicte cu alti oameni. Ca asta faci! Si pe urma plangi ca o fantana din fundul minei. Oricum nu ma astept sa pricepi prea multe.
-
Vad ca jignești, cu convingerea ca ai dreptate, insa inepțiile tale îmi dau dureri de cap. Sa decidă fiecare dacă vrea sa fie bărbat sau femeie? Asta decide Dumnezeu, la naștere. Restul, presupune alterare și mutilare. Vai de voi, care va bateți joc de tot ce e normal și promovați anormalul.
-
-
Nimic din ce ai scris nu e adevarat. Dar ce mai conteaza adevarul, conteaza cine are gura mai mare.
Într-adevăr mașinile mai vechi uzează asfaltul mai mult…😃
-
Nu masinile sunt problema ci analfabetii FUNCTIONAL scapati la volan CARE TREBUIE INLATURATI IN 20 ANI DEFINITIV DE PE SOSELE PRIN COD RUTIER DUR SI PARCARE FF SCUMPA.
Iarasi cu terorismul climatic. Normal ca le merge, sunt suficiente oi care inca mai inghit dejectiile astea. Pregatiti-va sa fiti inchisi in case si in cartierele de 15 minute ca sa tineti sub control amprenta de carbon. Für ihre Sicherheit