Potrivit Bihon, proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere a fost depus la Senat în luna octombrie a anului trecut și a fost inițiat de mai mulți deputați PNL. Modificările acestui proiect îi vizează atât pe șoferi, cât și pe clienții acestora. Potrivit acestuia, se propun, printre altele, mărirea tarifelor, schimbarea modalității de acordare a licențelor sau accesul taxiurilor pe benzile speciale pentru transportul în comun.
Tariful de pornire – dublu
„Tariful de pornire – tarif exprimat în lei, înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei, care apare pe afișajul client odată cu activarea dispozitivului de control din poziția de operare -Liber- în poziția de operare -Ocupat- și care poate fi mai mare decât tariful de distanță (lei/km), dar nu mai mare decât dublul acestui tarif“, se arată în proiect.
Totodată, inițiatorii propun stabilirea unui tarif de noapte, care poate fi mai mare decât cel de zi, dar cu maximum 50%, iar pentru deplasările în afara localității, tariful pe care companiile îl vor putea percepe clienților va putea fi și el mărit cu 50% față de cel de zi sau cel de noapte, după caz, în funcție de momentul efectuării cursei.
Taxiuri de stat
O altă modificare adusă se referă la faptul că, într-o localitate în care nu există o firmă de taxi, consiliul local va putea aproba ca executarea acestor servicii să se poată realiza în gestiune directă, la cerere, de către compartimentul sau serviciul de specialitate al primăriei. Acest lucru se poate face doar cu autovehiculele deținute de primărie în proprietate, doar în baza unei licențe eliberate în acest scop de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Transport (ANRSC). Noua lege va permite utilizarea mașinilor deținute de companiile de taxi în baza unor contracte de închiriere sau comodat.
Procedura de atribuire a licențelor
„Procedura de atribuire a autorizațiilor taxi constă în acordarea unor punctaje realizate din îndeplinirea criteriilor de departajare pentru fiecare autovehicul precizat în declarația pe propria răspundere că este deținut sau va fi deținut ca autovehicul nou, utilizat în condițiile prezentei legi, pentru executarea serviciului de transport respectiv, declarându-se câștigătoare autovehiculele care au obținut punctajele cele mai mari, în ordinea descrescătoare“, se mai arată în proiectul de lege.
Totodată, se introduc și contractele de închiriere sau comodat, pe lângă cele de leasing sau mașinile aflate în proprietate. În cazul în care un operator participă la procedura de atribuire cu un angajament de achiziție a autovehiculelor, va trebui să depună o scrisoare de garanție în cuantum de 5% din valoarea fiecărui autovehicul, iar nerespectarea angajamentului va duce la pierderea garanției.
Propunerea legislativă a trecut de votul Senatului și urmează să meargă la Camera Deputaților, for decizional.
Trimite articolul
XAsta înseamnă că se crește și nivelul calității serviciilor oferite, proporțional cu scumpirea, da? :))
-
Nu…asta inseamna ca uber si bolt isi vor mari si mai mult baza de clienti!
-
absolut! o sa fi eo calitate asa de buna ca mai bine mergi pe jos :))
Sper sa aibe si de rest acum
Doamen ajuta!
-
Cu ce sa te ajute Doamen?
Uber și Bolt deja se freacă pe mîini un ajutor fenomenal pentru taximetriști , 👏
am citit expunerea de motive pe siteul senatului(L654/2023). am ras. penelepre.
Evident că s-a cotizat unde trebuie de către Uber și Bolt…nimic nou sub soare…doar o altă confirmare…👀🤣🤷♂️☕️🥃
Dar o lege si pentru clienti nu exista? o lege in care x nu vrea sa te duca la y ca-i prea aproape, ca-i prea departe, ca nu-i in directia in care trebuie? o lege in care clientul este protejat in taxi, despagubit daca ii nevoie