Monica Anisie, Ministrul Învățământului, a declarat joi că vrea să mărească numărul de consilieri psiho-pedagogi în școli, astfel încât copiii cu dizabilități să poată primi atenția și îngrijirea necesară.
Potrivit datelor statistice, numai jumătate dintre elevii cu dizabilități din România sunt școlarizați în învățământul de masă. Din păcate, mulți copii cu dizabilități nu sunt primiți în școli, iar la rândul lor, aceste instituții de învățământ nu au dotările necesare prin care să îi ajute pe copii cu probleme să se integreze.
”Cadrele didactice într-adevăr se plâng că nu sunt pregătite, că nu sunt sprijinite pentru a susține nevoile acestor copii. De aceea, îmi propun ca în foarte scurt timp să măresc numărul de consilieri psiho-pedagogi în cadrul unităților de învățământ preuniversitar”, a spus Monica Anisie, citată de HotNews, la lansarea campaniei ”Creștem mai puternici când creștem împreună” (realizată de UNICEF în colaborare cu Ministerul Muncii și Protecției Sociale ).
Ministrul Învățământului a mai spus că realizează cât de importantă este integrarea copiilor cu dizabilități în colectivitate, motiv pentru care cadrele didactice trebuie pregătite pentru a avea toate cunoștințele și competențele necesare sprijinirii acestor copii.
Unul dintre mesajele-cheie ale campaniei, care se adresează nu numai familiilor care au copii cu dizabilități, ci și persoanelor care lucrează cu copii, este că locul copiilor cu dizabilități e împreună cu ceilalți copii, în familie, la grădiniță și în comunitate. Toți copiii pot să învețe și, cu cât dizabilitatea este identificată mai devreme, cu atât cresc șansele de a avea un progres mai rapid în dezvoltare. De asemenea, cu cât vârsta unui copil cu dizabilități este mai mică la înscrierea în grădiniță și școală, cu atât cresc șansele acestuia la dezvoltare și la o viață mai bună.
Citiți principiile noastre de moderare aici!