Organizația World Wide Fund for Nature a publicat o nouă ediție a studiului Retailer Scorecard, în care analizează performanţa de mediu a primilor 11 retaileri FMCG din România.
Potrivit acestui studiu, se menţine îmbunătăţirea la nivel de piaţă pentru fructele şi legumele fără certificare ecologică provenite din țara noastră(55%), dar în continuare niciuna dintre cele 11 companii nu comercializează fructe şi legume româneşti provenite din agricultura ecologică.
Mai mult, din totalul de lapte dulce comercializat, 56,5% provine din România, faţă de 54,43% anul trecut. Cu toate acestea, doar 7,8 procente sunt produse cu certificare ecologică şi, la fel ca în anii trecuți, o singură marcă este prezentă în categoria lapte românesc certificat ecologic pe rafturile magazinelor incluse în studiu.
Ouăle provin în proporţie de 99,5% din România, dintre acestea 9,8% având certificare ecologică.
„Studiul ne arată că odată iniţiată conversaţia despre sustenabilitate încep să apară şi rezultatele, scorurile tuturor participanţilor fiind mai bune faţă de anii precedenţi. Cu toate acestea, în continuare niciunul dintre retailerii participanţi nu comercializează fructe şi legume româneşti provenite din agricultura ecologică, avem un singur brand de lapte românesc ecologic şi doar trei retaileri au pe raft detergent cu certificare de mediu”, se menţionează într-un comunicat al organizației.
Citiți principiile noastre de moderare aici!