Aceste diferențe au fost descoperite nu doar la produsele alimentare, ci la cele non-alimentare, cum ar fi detergenții, produsele de curățenie sau de îngrijire personală.
Reprezentanții Biroului de Legătură al Parlamentului European în România, ne transmit poziția oficială a acestuia: ”Discriminarea consumatorilor este inacceptabilă”. În plus, Parlamentul European vine în apărarea consumatorilor, spunând că ”dacă o companie vinde un produs în mai multe state din UE, dar cu compoziţie care diferă de la un stat la altul, acest produs nu poate fi prezentat pe piaţă cu etichetă identică, pentru că aceasta ar induce în eroare consumatorul.”
Prin urmare, un produs care este vândut sub aceeași denumire și are același ambalaj, trebuie să aibă aceeași compoziție, indiferent de țara în care este comercializat.
Pentru aceasta, membrii Parlamentului European propun o ”cooperare transfrontalieră și schimb de informații despre produsele care ar putea fi necorespunzătoare”, dar și teste comparative și o aplicare mai eficientă a normelor – ne transmit ofițerii de presă ai Biroului de Legătura al Parlamentului European în România.
Citiți principiile noastre de moderare aici!