Potrivit Ministerului Transporturilor, în urma dezbaterilor, s-a propus construcția unor sectoare de autostradă care figurau iniţial ca drum expres, și anume Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ, acesta din urmă fiind prevăzut ca autostradă construită în mai multe etape.
De asemenea, în noua variantă a Master Panului este prevăzută și realizarea unei noi centuri ocolitoare cu profil de autostradă pentru Bucureşti şi mai multe sectoare de drumuri expres care iniţial făceau parte din reţeaua Trans Regio.
„După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi”, au transmis reprezentanții Ministerului Transporturilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!