În timp ce piața mașinilor noi a avut o creștere infimă de 11% în 2017, românii s-au înghesuit la cumpărat de autovehicule second-hand din import. Piața în acest sector a crescut cu 74% anul trecut. Eliminarea timbrului de mediu a fost un factor important în această ecuație. Au existat luni în 2017 când au fost înmatriculate chiar peste 50.000 de automobile folosite, venite de peste hotare.
Datele eliberate de DRPCIV arată că un număr total de 518.927 de automobile second-hand au fost înmatriculate pe parcursul anului trecut, cu 220.000 de unități în plus față de 2016. Punctul maxim a fost atins în februarie, când 67.000 de unități au fost înregistrate.
Dacă vorbim de preferințele românilor când vine vorba de mărcile de mașini second-hand, Volkswagen este pe primul loc, cu 136.000 de unități, urmat de Opel cu 63.000 de unități și clasicul american Ford, cu 50.000 de unități. La polul opus au fost brandurile Renault și Skoda care au depășit ușor pragul de 20.000 de unități înmatriculate.
În cazul mașinilor noi, 2017 a fost un an în care vânzările au crescut cu 11%, ajungându-se la 105.083 unități înmatriculate. Dacă românii cumpără o mașină nouă preferă marca autohtonă, Dacia, cel mai probabil datorită prețului accesibil. Anul trecut au fost înmatriculate 30.000 de automobile Dacia noi. Pe locul doi a fost Volkswagen (9.361), apoi Skoda (8.734), Ford (8.043) şi Renault (7.708).
Mărci precum Kia și SEAT au înregistrat o creștere a vânzărilor de 40%, în timp ce Peugeot și Honda au scăzut în topul preferințelor românilor cu 24, respectiv 11 la sută.
Datele DRPCIV mai arată că există destui români care în 2017 și-au permis luxul unor mașini de top. Au fost înmatriculate 7 mașini Ferrari, 3 Lamborghini, 37 Maserati, 21 de Bentley-uri și 260 de automobile Porsche.
Citiți principiile noastre de moderare aici!