Vânzările de autovehicule noi s-au redus cu 54,3% anul trecut, ajungând la 147.962 de unităţi. Dintre acestea, segmentul autoturismelor a înregistrat un recul de 52%, până la 130.193 de maşini, adică la nivelul din 2003.
Şi în 2009 cea mai vândută marcă pe piaţa românească a fost Dacia, cu 41.862 de vehicule livrate. Potrivit APIA, Loganul a scăzut însă cu mai bine de 52% faţă de anul 2008. Pe locurile următoare s-au poziţionat Hyundai, Volkswagen, Ford şi Renault.
Pe segmentul vehiculelor comerciale scăderea a fost şi mai accentuată. Piaţa s-a contractat cu 66%, vânzările nedepăşind 16.678 de maşini.
Cea mai dramatică scădere s-a înregistrat pe piaţa de autobuze. În acest caz, vânzările au scăzut cu 75% faţă de 2008, respectiv până la 1.091 de unităţi.
În ultima lună a anului trecut au fost vândute la nivel naţional doar 9.858 de autovehicule, cu aproape 15% mai puţin faţă de luna noiembrie.
Sursa: Antena3.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!