În primă fază, potrivit reprezentanților ANCOM, compania Vodafone a fost sancționată cu o amendă în valoare de 30.000 de lei, fiindcă nu a notificat utilizatorii săi cu privire la faptul că a modificat clauzele contractuale pentru serviciile preplătite, cu referire la condițiile de furnizare a serviciului de roaming. Operatorul a remediat ulterior problemele, înainte de expirarea termenului acordat de ANCOM, respectiv 90 de zile.
Vodafone și Orange au primit, de asemenea, fiecare câte o amendă de 50.000 de lei, din partea ANCOM, fiindcă nu au introdus politica de utilizare rezonabilă în contractele încheiate cu utilizatorii de servicii de telecomunicații pe bază de abonamente. Mai mult, operatorul Vodafone a mai primit o sancțiune în valoare de 50.000 de lei pentru neintroducerea aceleași politici de utilizare rezonabilă în Termenii și Condițiile de utilizare pentru cartelele preplătite.
Potrivit ANCOM, instituția supraveghează atent activitatea de implementare a noului regulament european „Roam like at home”, care reglementează modul furnizare și taxare a serviciilor de roaming. De la intrarea în vigoare a regulamentului, ANCOM a primit aproape 300 de reclamații din partea utilizatorilor, majoritatea vizând lipsa de informare a clienților de către operatorii telecom cu privire la suprataxe și cantitatea de date disponibilă în roaming, precum și modul în care aceasta se aplică.
Totuși, reprezentanții ANCOM precizează că operatorii telecom au și drepturi ca urmare a aplicării noului regulament, ceea ce le permite acestora să-și recalculeze strategiile de marketing, astfel încât să nu iasă în pierdere.
„Încă de la aplicarea regulamentului european Roam like at home, ANCOM a monitorizat permanent și a investigat punctual, în urma sesizărilor primite din partea utilizatorilor, modul în care operatorii de telefonie prezenți pe piața românească aplică prevederile acestuia. Neregulile depistate au fost sancționate de Autoritate cu amenzi și cu impunerea unor termene clare de remediere a acestora. Regulamentul nu prevede însă numai obligații pentru operatori, ci și drepturi ale acestora, pentru a-și stabili politicile comerciale în funcție de strategia fiecăruia. Unul dintre aceste drepturi este acela că operatorii pot comercializa oferte fără roaming, adresate utilizatorilor care nu călătoresc în afara țării sau care au alte opțiuni pentru situațiile în care nu se află în țară. Desigur, condiția este ca operatorii să informeze corect și complet utilizatorii cu privire la conținutul ofertelor”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2110233″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!