tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

De Vlad Popa
la 2 May 2024 10:06

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

foto: pixabay.com
2 May 2024 10:06
Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.
Scris de Vlad Popa - Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.

Trimite articolul

X

Bite Back, un grup de campanii care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experţilor în nutriţie să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare, noteză News.ro.

Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că:

  • 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr,
  • 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase,
  • 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.

Astfel că, Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a „capta minţile tinere” pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.

„Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, a susținut Bite Back.

„Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, a declarat Jamie Oliver.

Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea – erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.

Conform raportului, Mars, PepsiCo şi Kellogg’s vând zeci de produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.

Trimite articolul

X
Taguri:
copii ,
dulciuri
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Din suflet de român - Spectacol Extraordinar dedicat Zilei Naționale a României, la Timișoara
    2
    Primăria Timișoara caută să închirieze o sală de dans pentru Secția de Coregrafie a Liceului de Artă „Ion Vidu”
    3
    Ilie Vlaicu, directorul Aquatim: „Timișoara este ferită de o criză a apei precum cea din Prahova, datorită investițiilor și prevenirii"
    4
    Elevii din Timișoara și vestul țării învață cum să recunoască formele de abuz și cum să ceară ajutor
    5
    Trotinetist rănit într-un accident pe Calea Aradului din Timișoara
    6
    Crăciun fermecat la Charlottenburg: singurul sat rotund din țară se pregătește pentru concertul anual
    7
    VIDEO. Pantera, cățelul care călătorește singur prin oraș, așteaptă o familie care să-l iubească cu adevărat
    8
    Timișoara își modernizează flota de transport public cu 30 de autobuze electrice noi
    9
    Patinoarul se deschide la Lugoj în 30 noiembrie. Piața Drăgan devine locul preferat al copiilor
    10
    FOTO. Inovație și excelență medicală la Timișoara. Congresul Național de Chirurgie Minim Invazivă în Ginecologie a ajuns la a IV-a ediție

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Ruben Lațcău: „Timișoara atrage fonduri europene record, peste 663 de milioane de lei contractați într-un singur an"

    Ştiri din Timiș

    Ilie Vlaicu, directorul Aquatim: „Timișoara este ferită de o criză a apei precum cea din Prahova, datorită investițiilor și prevenirii"

    Ştiri din Timiș

    Transparență decizională la Consiliul Județean Timiș. Cetățenii pot trimite propuneri pentru reorganizarea DGASPC

    Ştiri din Timiș

    Digitalizarea Municipiul Timișoara cu ajutorul tehnologie 5G de la Orange

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Crăciunul, un timp al comunității: bucurie dăruită copiilor din Pesac și Berliște

    Ştiri din Timiș

    Proiectul insulelor ecologice digitalizate, finalizat la Timișoara după mai multe provocări. Autoritățile se declară mulțumite

    Ştiri din Timiș

    De Sărbători, MedLife acordă 20% reducere la toate analizele medicale

    Ştiri din Timiș

    UPDATE. Dominic Fritz depune jurământul de credință pentru cetățenia română: „Trăiască România, trăiască Europa!”

    Ştiri din Timiș

    Investiții de aproape 11 milioane de lei în Giroc și Chișoda. Mai multe străzi vor fi modernizate

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Brazi de Crăciun la prețuri pentru toate buzunarele, în Piața 700
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici