Guvernul a aprobat în ședința de marți, 4 februarie, o OUG privind folosirea trotinetelor electrice. Astfel, se impun următoarele reguli:
- conducătorul trotinetei electrice trebuie să aibă cel puțin 14 ani
- trotinetele electrice se pot deplasa doar pe pistele special amenajate; în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h
- circulația acestor mijloace de transport pe trotuar este interzisă
- trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente.
Prin trotinetă electrică se înțelege „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.
Important de menționat este faptul că acolo unde există piste de biciclete, atât acestea, cât și trotinetele electrice o vor împărți.
În România, în perioada 2016 – 2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere care au implicat conducători de trotinete electrice. În urma acestora, un conducător al unei trotinete electrice a murit, 37 de persoane au fost grav rănite, iar alte 156 au suferit răni ușoare.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XBravo și acum cu ordonanța lor de căcat obligă mai mulți să circule cu trotinetele pe șosea – că pistele nu acoperă nici 20% din necesar!
Da, ce ne facem când majoritatea “pistelor amenajate” sunt pe trotuar?! Cum se definește, legal, trotuarul? Pe distanța de la peretele clădirii până la bordură/carosabil sau până la vopseaua verde și alunecoasă?!
-
Tu chiar esti prost, cum sa pui o intrebare atat de retarda!
-
Chiar mă consider a fi un prost… Tu, deșteptule, fă un efort și oferă un răspuns pertinent la o întrebare retardă. Dacă te duce capul, desigur. Mulțam!
-
unde viteza maximă admisă este de 50 km/h – deci pot circula pe drum. Beton ce sa spun, o sa fie plin de ei.
-
Nu o sa fie nici unul pe sosea. Nu isi risca nimeni viata pt. o OUG!
-
Și-o riscă că să nu plătească amendă!
Idioți sunt aia care cred că oug asta o sa reducă numărul de accidente! Cînd de fapt forțează mai mulți să circule pe carosabil!
Și pe străzile gen Rebreanu unde e 70km/h și nu e pistă..pe unde circulă?
-
Intrebare: pe Bl Liviu Rebreanu unde circul? Sunt putine portiuni cu piste pt biciclete si viteza e de 70km/h. Iarasi o lege negandita! Poate ar fi mai bine si mai ieftin sa platim pe cineva din Germania, exemplu, sa ne gandeasca legile. Sau putem sa facem copy-paste la legislatia lor… E gratis si sigur e functionala.
-
Pe strada paralela care are pista in ambele directii.
-
Da, ca sa merg din a in b trec pin c, d, e…. Prin Aradului 🙂
-
Frumos! Un imbold suplimentar pentru a creste numarul de accidentati/morti si dosare de cercetare pentru conducatorii auto.
1-NU se mentioneaza niciunde obligativitatea conducatorului de trotineta electrica sa aibe minime cunostiinte de circulat pe drunurile publice cu-n vehicul
2- Sa fie control at si sanctioned pentru consumer de ALCOL si DROGURI
3-Sa poarte casca de protectie la fel ca un conductor de motoreta/motocicleta.
-
Primul punct e cel putin discutabil. Sa sti sa circuli pe strada intr-un oras e necesar si ca pieton, biciclist, schior etc. dar nu se da un test ca ar fi stupid.
Punctul doi este reglementat dintotdeauna prin lege. Nu ai voie cu alcool pe vehicule, ca or fi masini, motorete, carute, biciclete.
Punctul trei nu vad de ce sa fie obligatorie cat timp pt. bicicleta nu e obligatorie, si pt bicicleta nu e obligatorie din motive foarte bine intemeiate.
E un inceput bun. Regulile nu sunt nici pe departe suficiente pentru ca ar trebui permis pentru folosirea trotinetelor electrice asa cum ar trebui permis pentru folosirea bicicletelor. Doar de curiozitate, cine o sa se asigure ca cei care circula cu trotinetele electrice si cu bicicletele pe trotuare unde nu sunt piste special amenajate/marcate, o sa fie sanctionati? Ba, mai mult, care o sa fie sanctiunile? Amenzi de cateva sute de lei? Praf in ochi. Ca sofer pot sa raman fara permis doar pentru calcarea liniei continue, fara sa pun pe nimeni in pericol, fara sa cauzez un accident, fara sa creez nici macar cea mai mica problema altcuiva. Daca conduc cu permisul suspendat sau fara permis ajung la inchisoare. De ce nu se aplica astfel de reguli si celor care circula cu trotinete electrice sau biciclete? SI ei pot la fel de bine sa puna in pericol vietile altora. Poate cineva sa ofere un raspuns logic si rational, bazat pe fapte, nu pe pareri? Inclin sa cred ca nu.
-
Spre dezamagirea ta, nu iti este luat permisul daca calci/intorci pe linia continua. Este luat cand depasesti pe linia continua. Ti-a cam picat toata logica de carton..
-
Prietene, sunt mai mari amenzile ce se dau biciclistilor decat cele ce se dau soferilor. Azi dimineata erau 7 autobuze in sir in spate la Posta Mare blocate de un dobitoc parcat ca la masa in ograda. Cata amenda crezi ca o sa primeasca boul respectiv? iti zic eu: “intre 290 și 725 lei și 2-3 puncte penalizare la permis!” jumatate in primele 48h. Hai sictir!
Iar un articol despre ceva si o mie de destepti care cred ca articolul asta este exact ce scrie in Ordonanta de Urgenta.
Asta este numai un arrticol despre mersul cu trotineta. Daca vreti sa stiti exact ce scrie in lege, luati ordonanta si o cititi, cuvant cu cuvant, si acolo precis va este mai detailat explicat. Doar nu ati vrea ca TION sa faca pe Buletinul Oficial si sa va redea textul integral.
Si acuma ceva raspunsuri la aia de mai jos.
Ala de in treaba cat de lat este trotuarul, tre sa stie ca daca era vopseaua verde, deci pista de bicicla pe trotuar, atunci el ca pieton destept tre sa foloseasca numai unde nu e vopsea verde. Altfel risca sa dea bicicla peste el sau sa auda o sonerie de bicicla in spate insotita de “invitatia” de a elibera pista de bicicla! Este greu de priceput? Nu pot sa desenez aici. Dar sper ca pietonul va intelege, altfel ii recomand sa nu umble pe trotuar decat daca face permis de pieton!
Ala de zice ca acuma trotineta va avea voie sa circule cu 50 pe ora pe strada, se inseala. Trotinetele , ele insele, au voie numai maxim 25/ora. Daca merge mai repede comite o neregula.
Aceasta Ordonanta se orienteaza la ce au facut deja in alte tari legiuitorii. Si acolo sunt reguli aproape la fel. Sunt inca mult mai stricte. In tara unde stau (nu e Romania) ai nevoie de casca si ai nevoie de asigurare si ai nevoie de semnalizare luminoase la trotineta. Altfel e posibil de amenda.
Asa ca nu va mai pipi contra vantului la toate ordonantele sau legile noi, ca nu va ia nimeni libertatea de deplasare daca va pune ceva reguli.
-
Referitor la pistele de pe trotuar, am email de la politia rutiera in care precizeaza ca nu este considerata pista de biciclete o simpla linie de vopsea pe trotuar, este nevoie sa existe semne de circulatie care sa semnalizeze existenta unei piste. Majoritatea desenelor de pe trotuar nu au nici un fel de semne de circulatie, deci nu sunt piste de biciclete. Asa precizeaza si codul rutier, ca pista de biciclete trebuie semnalizata.
-
Marius, mulțumesc pentru precizări!
-
Modalitatea de a sanctiona pe cineva care incalca legea ( cand circula cu trotineta electrica sau bicicleta)e foarte simpla.Dau doar un exemplu si fiecare trage ce concluzie vrea.
In Germania ca si pieton daca traversezi strada pe loc nepermis sau cand este culoarea rosie a semaforului( chiar daca nu vine nici o masina) si esti prins , politia te verifica in baza de date daca ai carnet de conducere si se merge cu sanctiunea pana la suspendarea carnetului:)
La fel la filtrele facute ptr biciclisti sau cei pe trotineta daca au consumat alcool sau substante interzise. Amenzile sant la fel ca la soferi considerand ca esti participant in trafic.
Si le trebuie un curs de legislație rutieră,cel puțin minim,ca altfel….la 14 ani daca circul pe drum public….