Potrivit HotNews.ro, din 12 decembrie, CFR Călători va readuce trenurile Intercity (IC) în România, după o pauză de opt ani. De la București la Timișoara nu există trenuri Intercity, fiindcă cele mai rapide trenuri IR fac 9 ore și 46 de minute pe 533 km, pe magistrala 100 fiind foarte multe restricții de viteză.
În medie, biletele pentru călătoriile IC sunt cu 30% mai scumpe față de cele pentru trenurile IR. De exemplu, o călătorie pe ruta București – Iași va fi 130 de lei, iar o călătorie de la Brașov la Constanța va fi 110 lei.
Vor fi trenuri IC spre Transilvania și granița de vest:
- IC 531 București – Cluj, 497 km, 8 ore și 29 de minute la dus, 8 ore și 41 de minute la întors, viteză medie 57-58 km/h
- IC 531 București Nord (13.20) – Cluj (21.49)
- IC 532 Cluj (8.10) – București Nord (16.51). Comparativ, prețul biletului București – Cluj este 130 de lei la clasa 2 și 186 de lei la clasa 1. La trenurile IR, prețul este 99 de lei la clasa 2.
- IC 531/521 București Nord – Arad, 626 km, 10 ore și 17 minute la dus și 10 ore și 32 de minute la întors, viteză medie 59 km/h. Din trenul IC 531 se desprind la Teiuș două vagoane care merg la Arad.
- IC 521: București Nord (13.20) – Arad (23.37)
- IC 522 Arad (6.19) – București Nord (16.51)
Cea mai lungă distanță care va fi parcursă fără oprire de trenurile românești de pasageri în 2023 va fi Brașov – Teiuș, 229 km, în 4 ore și 10 minute, cu o viteză medie de numai 54 km/h.
Vor fi trenuri Intercity și pe ruta Brașov – Constanța (391 km, în 4 ore și jumătate, cu o viteză medie de 87 km/h), dar și spre Moldova, pe ruta București – Suceava (447 km, în 5 ore și 40 de minute, cu o viteză medie de 78 km/h).
Trimite articolul
XViteze medii sub 60km/h în anul 2022?.
Pasagerii dau la pedale ca să pună vagoanele în mișcare?
Rutele profitabile au fost date la firmele private.