Unii oameni se prezintă personal la sediul MAI pentru a le semnala, alţii trimit sesizări în scris sau pe internet. Chiar dacă par hilare sau necredibile, angajaţii de la Interne sunt obligaţi, prin lege, să le trateze cu maximă seriozitate.
“Sunt urmăriţi de clone. Am primit sesizări telefonice că ar fi apărut OZN pe cer. S-a prezentat la sediul nostru o doamnă care a venit să reclame un medic stomatolog despre care spunea că i-ar fi implantat într-un canin un cip”, a declarat şeful Serviciului de Relaţii cu publicul, Marius Manea.
Procedura este foarte clară conform legii. Fiecare sesizare scrisă primeşte un număr de ordine şi intră în circuit. Este citită şi analizată, iar mai apoi repartizată către instituţia competentă. Angajaţii de la Relaţii cu publicul scriu de zor.
Cetăţenii care se prezintă personal la minsiter sunt preluaţi de consilieri înarmaţi cu multă răbdare. Mai sunt şi cei care sună să îşi prezinte nemulţumirile. Nu lipsesc nici termenii mai puţini ortodocşi, dar, din nou, rădbarea rezolvă tot.
“Pentru fiecare petiţie în parte se dispun măsuri de cercetare şi analiză a conţinutului acesteia. Potrivit legii, în termen de 30 de zile de la înregistrarea petiţiei, persoanei i se comunică răspunsul”, a explicat directorul Direcţiei de Cominicare din MAI, Alina Ienciu.
Anual, anajaţii de la Serviciul de Relaţii cu publicul primesc peste 30.000 de sesizări. Criza economică le-a înmulţit însă. În jur de 80% dintre ele conţin totuşi probleme reale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!