Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, începe distribuția unor echipamente informatice către Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului din toată țara și, ulterior, spre Primării, la serviciile publice de asistență socială.
Este vorba despre 250 de computere performante, 50 de imprimante multifuncționale și 5.000 de tablete, care vor moderniza asistența socială în România. Cu ajutorul tabletelor, asistenții sociali vor introduce în sistem date despre copiii din România. Acestea vor face parte din Sistemului Național Informatic – SINA, care la rândul lui va sta la baza Observatorului Național al Copilului.
Odată cu implementarea SINA, autoritățile din România vor ști câți copii sunt în situații de risc, de orice natură: copii care cresc în familii cu lipsuri materiale, fără acces la educație, la sistemul de sănătate, cu risc mare de abandon sau care provin dintr-un mediu cu violență și abuzuri.
În SINA vor fi înregistrați și copiii care se află în grija statului, inclusiv cei pentru care a fost deschisă procedura adopției – această procedură din urmă fiind astfel simplificată. Cei care își doresc să devină părinții unor copii abandonați vor putea depune documentele online, iar prezența lor la ghișee nu va mai fi obligatorie.
Baza de date va fi completată în timp real de lucrătorii sociali din toate județele țării. Fiecare copil aflat într-o situație de risc va avea un dosar electronic, în care va fi monitorizat și după adopție.
Potrivit ministrului Familiei, softul care va sta la baza SINA se află în momentul de față în etapa de proiectare și dezvoltare. Primele teste ar urma să fie făcute în primăvară.
SINA va înlocui actualele baze de date și arhive electronice folosite de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție. Valoarea totală a proiectului este de aprox. 9 milioane de euro, dintre care aproape 8 milioane de euro sunt fonduri europene nerambursabile.
Trimite articolul
XAlti bani ,alta distractie ! Idetificarea acestor situatii si comunicarea catre ,, centru,, pot fi obligate sa o faca primariile locale care stiu tot ce ,,misca,, in comuna ,iar angajati care pierd vremea pe acolo sant destui ! Daca se vrea ,desigur !! Desigur ca treaba asta putea fi facuta de multi ani numai ca acum madam Firea si-a amintit ca la anu or fi alegeri si ceva voturi mai ies ,nu ??