Potrivit Bihon.ro, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus că drumul expres Arad-Oradea este un proiect major și a informat că licitațiile sunt în plină desfășurare.
„Pe primul lot s-a și terminat depunerea de oferte și sunt opt sau nouă companii care au venit la licitație”, a afirmat ministrul, adăugând că în curând vor fi anunțate și licitațiile pentru celelalte două loturi.
Grindeanu a subliniat importanța strategică a acestui proiect, afirmând că România trebuie să își consolideze cât mai rapid legătura rutieră între nordul și sudul Europei. Traseul ar urma să includă drumul expres de 20 de kilometri dintre Borș II și Oradea, drumul spre Arad și continuarea pe Autostrada A1 până la Timișoara, cu o nouă autostradă planificată între Timișoara și punctul de trecere a frontierei Moravița.
„În felul acesta, cel mai scurt drum nord-sud Europa va străbate România. Dacă pierdem acest concurs, dacă pot să-l numesc așa, s-ar putea ca cei care vin din nordul Europei să aleagă rutele care vin de la Debrețin la Szeged și se duc spre Novi Sad, Belgrad și de la Belgrad în jos spre Salonic. Cred că interesul nostru național e să avem această rută rapidă.
De aceea, și push-ul pe care-l fac colegilor mei de la CNAIR să nu cumva să treacă aceste proiecte într-o zonă secundară. Și, credeți-mă, și ca bănățean, am interes ca această axă Nord-Sud să fie făcută cât mai repede”, a concluzionat Sorin Grindeanu.
Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit și despre proiectul de electrificare a căii ferate dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, finanțat prin PNRR, care înregistrează cele mai mari progrese pe teritoriul județului Bihor. Acesta a subliniat, într-o vizită la Oradea, cu ocazia alegerilor din cadrul PSD Bihor, că loturile din Bihor sunt cele care avansează cel mai rapid, lucrările intrând deja în faza de execuție.
„Pe cele patru loturi finanțate prin PNRR, cele care merg cel mai bine sunt acestea de aici, de la dumneavoastră din județ. Se intră efectiv în faza de execuție”, a precizat Grindeanu. Proiectul include, printre altele, și dublarea liniei pe o distanță de aproximativ 14,8 km.
În contrast, ministrul a menționat dificultățile întâmpinate pe un tronson situat în județul Cluj, unde a fost necesară realizarea unui studiu geotehnic mai aprofundat, din cauza riscului de inundații.
Trimite articolul
XMay poti ma ?:)
CUM rămîne cu LA€ ? Al nostru a orașului …
bla-bla grindenesc: “opt sau noua companii” si sticla cu vin acru.
in caz de razboi sunt cam 0 (zero) cai de acces in tara aceasta… va cam grabiti cu infrastructura, poate-poate mai “salvati” ceva…. tot modelul rusesc “e la putere” – ala in 45 puncte al lui Lavrenti Beria conduce!
dap, “Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit”. Pai nu de-aia e el politician? Si am inteles ca stie si “la cat e ceasul”😉
Ce NULITATI, ce papagali PENIBILI sunt toti acesti POLITRUCI PARVENITI cu ZERO COMPETENȚE PROFESINALE, promovati de partidele corupte si serviciilor doar ptr a SIFONA CONTRACTELE GRASE
Totul pe spatele romanilor😱
Hai mai da-te-n ….
toate au fost o prioritate si pe toate le-ai facut praf.
COsava cand reintra in reparatii? ca pana acuma intra o data la 2 ani, da-te-n de incompetent.
Ar fi binevenita o dublare și electrificare a caii ferate Arad-Oradea, relieful nu ar fi dificil