Detaliile sunt vagi, înainte de preluarea efectivă a guvernării de către noua coaliţie, care va avea loc după ce membrii Partidului Social-Democrat (SPD) vor vota acordul pe 12 decembrie, singura prevedere clară fiind că taxa nu va genera costuri suplimentare pentru germani.
Planul a fost primit cu nemulţumire de şoferii din ţările Uniunii Europene, care spun că Germania subminează libera circulaţie. Chiar şi germanii pun sub semnul întrebării această taxă care ar aduce venituri de circa 260 de milioane de euro, potrivit unei estimări a clubului auto german ADAC, sumă insuficientă pentru acoperirea costurilor de îmbunătăţire a infrastructurii.
„Am transformat Europa într-un loc în care traficul se desfăşoară liber, iar acum îl punem în pericol. Dacă Germania introduce o astfel de taxă, alte ţări i-ar putea urma exemplul, creând diviziuni şi o posibilă erodare a spiritului european”, a declarat Mike Pinckaers, purtător de cuvânt al asociaţiei şoferilor olandezi, ANWB.
Citiți principiile noastre de moderare aici!