Scoringul utilizat în această analiză ţine cont de cei mai relevanţi indicatori financiari, precum nivelul vânzărilor și alți indicatori financiari ce se calculează pe baza contului de profit şi pierdere şi a bilanţului contabil, dar şi indicatori non-financiari, precum numărul de angajați, tipul companiilor, listate sau nelistate, companii mari sau întreprinderi mici şi mijlocii, sau dezvoltarea unui brand local.
Cele cinci companii au obținut cele mai mari scoringuri, de 4.050 şi 3.963.
Top 300 cele mai importante şi performante companii este împărţit în trei categorii: cele cu afaceri anuale de peste 2,5 miliarde lei, cele cu afaceri între 1 şi 2,5 miliarde lei şi cele cu afaceri sub un miliard lei.
Prima categorie cuprinde 25 de companii, printre care OMV, Petrom Marketing, Romgaz, MOL Romania Petroleum, Orange Romania, Vodafone Romania, Automobile Dacia sau E.ON Energie. La a doua categorie, cu afaceri între 1 miliard de lei şi 2,5 miliarde lei, sunt 72 de companii printre care Arctic, Philip Morris, Heineken, Dedeman, Renault Commercial Roumanie, Distrigaz Sud Reţele, Loteria Română sau CNADNR.
Următorul eşalon, de 203 companii, cu afaceri sub 1 miliard lei, este condus de Henkel România, urmată de Eaton Electro Producţie, Yazaki România și Porsche Intee Auto România.
„În anii financiari 2012 şi 2013, cele mai agile companii din România au depăşit condiţiile limitative ale situaţiei generale din economie. Printre strategiile de business alese au continuat să se regăsească reducerea costurilor şi eficientizarea operaţională, iar mulţi jucători au recurs la inovaţie pentru a atinge excelenţa în business-ul lor. Dar liderii fiecărui sector au ieşit în evidenţă prin spiritul antreprenorial remarcabil, fie că vorbim despre afaceri de familie, companii private sau corporaţii”, a declarat Bogdan Ion, country managing partner al EY România şi Republica Moldova.
Citiți principiile noastre de moderare aici!