Luni, 12 aprilie, trei pacienți Covid-19 au murit după ce o defecțiune a tirului ATI de la Spitalul Victor Babeș din București a dus la oprirea alimentării cu oxigen. Tirul fusese pus în funcțiune cu numai două zile în urmă, sâmbătă. În momentul incidentului, în tir se aflau opt pacienți Covid-19. Cei cinci care au supraviețuit au fost transferați rapid.
Unitatea Mobilă de Terapie Intensivă de la Spitalul Victor Babeș era operaționalizată sub coordonarea Departamentului pentru Situații de Urgență și era operată tehnic de Spitalul de Boli Infecțioase Victor Babeș, aflat în subordinea Primăriei Capitalei.
Poliția Capitalei a anunțat că Serviciul Omoruri a declanșat o anchetă cu privire la decesul celor trei pacienți. Cercetările vizează stabilirea cauzelor și condițiilor în care s-a produs decesul.
Șeful DSU, Raed Arafat, a explicat că tirurile ATI sunt fabricate în așa fel încât să funcționeze în două moduri: pe butelii de oxigen și generator propriu, pentru câteva ore. Pe o durată mai lungă, se conectează la surse de curent exterioare.
„Presiunea nu trebuie să urce peste 5,8 bari. Aceasta a crescut azi la peste 6. Cum, de ce, asta face obiectul anchetei. Ventilatoarele sunt de fabricație americană. Când se depășește 6 se opresc. Asta se pare că s-a întâmplat azi, cu toate ventilatoarele din tir. Colegii au încercat imediat să ajute bolnavii, între timp au fost trimise și ambulanțe să preia pacienții. Un reprezentant al firmei care întreține ventilatoarele era în curte, dar nu a dorit să intre în TIR și să ajute acolo, pentru că erau pacienți cu COVID. A preferat să rămână afară și să dea indicații. Unii pacienți au intrat în stop, erau în stare foarte gravă, cinci pacienți au fost transferați”, a spus șeful DSU.
Potrivit acestuia, instalația tirului este făcută de o firmă autorizată, contractată de spital. Tirul ar fi funcționat normal, fără probleme, timp de mai multe luni, în Argeș. Tot Raed Arafat a spus că există „un singur tir care a avut o problemă la climatizare, cel de la Timișoara, s-a reparat, e pe drum spre România. Toate celelalte sunt funcționale”.
La Timișoara au fost aduse, anul trecut, două tiruri ATI, unul la Spitalul Județean, altul la Spitalul „Victor Babeș”. Cele două au avut probleme de funcționare și au fost trimise pentru reparații, dar nu au mai revenit la Timișoara. Cel de la „Victor Babeș” a fost reparat și a fost trimis la Spitalul Municipal.
Nici acesta nu a mai fost folosit din 18 noiembrie 2020, când s-a stricat la două zile de la punerea în funcțiune. A apărut atunci o defecțiune la alimentarea cu oxigen, iar pacienții au fost mutați în spitalele din oraș. Tirul ATI nu a mai fost folosit de atunci, din cauza temperaturilor scăzute, iar paturile din el au fost mutate în spital. După ce a stat patru luni degeaba, tirul a fost luat din curtea Spitalului Municipal.
În acest moment, la Timișoara, nu mai funcționează, de fapt, nicio unitate mobilă de terapie intensivă.
Trimite articolul
XFirma care se ocupa de mentenanta sistemelor este condusa de fiul lui Sebastian Vladescu, fost ministru al finantelor PNL. N-o sa pateasca nimic. Toti s-au abonat la contracte cu statul, mai cu licitatie, mai cu atribuire directa cu dedicatie. Pentru unii e profitabila pandemia asta
Din 4000 de paturi ATI s-au facut 3000, dupa 2000, acum 1300 si se chinuie sa ajunga la 1600. Nu e nimic dubios, desigur. De ce s-au inchis spitalele de campanie sau cele modulare? Unde s-au dus banii de pe imprumuturile zilnice ale lui Citu? Alea cu cea mai mare dobanda din UE pe care o sa le plateasca si nepotii nostri.
Daca era guvern PSD erau toti trotinetistii in strada sa ceara demisii, dar asa tac si isi beau laptele de soia. Piatra Neamt, Bals, Victor Babes etc etc. Bun palmares au pnl-usr
-
si au gasit si vinovatul: șoșoacă
Oare cat or fi fost cheltuielilesuplimentare pntreu achizitia acestor “instalatii” (adica spaga)?
Imaginati-va ca iti iei un BMW care se strica dupa 2 zile si toata lumea ridica din umeri.
Astea sant achizitile facute de “ZEUL ARAFAT”tirurile nu sant functionale dar ofrada pentru zeu au fost decontate.Ce conteaza ca ele nu functioneaza bine ca ne laudam ca le avem.Mor oamenii cu zile si Arafat se spala pe maini vezi cazul Techirghiol barca de interventie fara motor functional,cazul Muntii apuseni CPS care indica ca avionul a cazut undeva in Europa.Dar zeul tot troneaza
Nu inteleg de ce Arafat mai conduce ceva dupa episodul Colectiv.
Mostenire PSD, PNL, UDMR si orice vreti. (inclusiv noile partide, haur sau usr) . Mentalitatea comunista de a fura. Acuma se vad rezultatele.
Plecati din tara, ca aici aveti doar dreptul de a muri.
Cu alte cuvinte, lacomia de bani ucide.
Daca producatorul aparatelor ar fi pus la dispozita spitalului manualele de service si posibilitatea de a cumpara piese de schimb in loc sa se asigure ca acestea devin inutilizabile la cea mai mica problema si nu pot fi repornite decat cu binecuvantarea producatorului, sunt convins ca cei de la intretinere le-ar fi repornit in scurt timp. Probabil trebuia inchisa sau schimbata o supapa de siguranta si apasat butonul de reset.
-
Aceste unitati mobile nu sant proiectete sa functioneze non stop 24 din 24 de ore si 7 zile pe saptamina sant facute sa transporte cazuri grave de la locul accidentului la spital.Ca de aceia se numesc unitati mobile si nu stationare.Maximul o zi sau doua dar nu asa.ARAFAT a fost informat de treaba asta.
-
ce manuale de service, ba, baiatule? un medic trecut prin scoala si cu experienta trebuie sa stie cum se foloseste instalatia de oxigen. esti tampit la cap? astia sunt oamenii care ne conduc, niste sugatori de p*la care au trecut prin facultatile de medicina sugand p*la! si va inchinati la ei, ca va vor ei binele. da, sigur, PRODUCATORUL era de vina
-
Tibi, daca esti prost, taci. Treaba medicului este sa foloseasca aparatele, nu sa le repare. Pentru asta spitalele au tehnicieni care, din cauza producatorilor de echipamente, nu-si pot face treaba. Pe langa faptul ca nu pot cumpara piese de schimb (producatorul aparatului nu le vinde piese sau incheie acorduri de exclusivitate cu producatorii acestora), manuale de service si software de diagnosticare, multe dintre aparate sunt proiectate sa fie foarte greu de reparat.
In acest caz ventilatoarele par sa se fi blocat cand au masurat suprapresiunea de oxigen, fara sa dea medicului posibilitatea de a le reseta. Resetarea probabil ar fi trebuit facuta de producator contra cost. Sunt convins ca nu au suferit vreo defectiune fizca.
-
Copil aruncat in punga si crescut de bisnitarii din Train. Iote- l, se ascunde dupa pseudonimul `tibi` .
-
Tara bananiera! Pun pariu ca firma autorizata este una semi fantoma a nu stiu cui apropiat politic. Stati linistiti, nici dupa Colectiv nu sa schimbat nimic, nici acum la fel.
-
exact. Firma lui Vladescu, fost ministru PNL
guvernul va vrea binele.
hahahahahhaa
S-a iesit la protest pe undeva? Se cere demisia guvernului sau acuma e ok? Am inteles ca Bulai a spus ca e vina lui Streinu Cercel care a fost director la Matei Bals si nu la Victor Babes. Numaifumatz babaieti
Sper sa nici nu avem nevoie de unitati mobile de ATI, asta ar insemna ca situatia este critica!
S-au spart o gramada de bani pe aceste TIR-uri si degeaba, TIR-urile astea nu sunt ca sa stea pacieni internati permanant acolo. Sunt pt incendii, dezastre etc. Mai repede faceau un spital modular sau echipau spitalele existente. Mai repede nu inchideau cele functionale. Mai repede nu inchidea PDLPNL 67 de spitale in 2011. Ah ce vremuri
Cum se face ca in urma accidentelor de avion (Apuseni) sau de elicopter (Lacul Siutghiol) si a incendiilor (Bucuresti Colectiv si Matei Bals, Piatra Neamt, Constanta) cu interventii cel putin discutabile din partea celor aflati in subordinea lui Raed Arafat (citez: cel mai pompier dintre medici si cel mai medic dintre pompieri) caruia i se cuvin toate meritele in crearea SMURD, dar care totodata si-a dovedit limitarile in coordonarea actiunilor antipandemie justificand masurile impuse prin sintagma “asa fac si altii”, cum se face ,repet, ca ocupa aceeasi functie de secretar de stat in guvernul Romaniei indiferent de culoarea politica a acestuia? Cine il protejeaza si de ce? Intreb si eu…Retoric. Dupa cum intreb cine a avizat achizitia (probabil nu pe bani marunti) a acestui tip de autospeciale ale ISU care numai fiabile nu sunt? Cum este posibil ca Raed Arafat sa nu-si asume nicio vina si nicio responsabilitate chiar daca mor oameni? In solda cui se afla daca nici presedintele Basescu nu s-a putut atinge de el?
Totul este asa cum a hotarit poporul.Sa respectam vointa poporului !
Apropos stie cineva cit mai e euro ?
“Un reprezentant al firmei care întreține ventilatoarele era în curte, dar nu a dorit să intre în TIR și să ajute acolo, pentru că erau pacienți cu COVID.” – stiu ca fiecare e pt. el, dar mare om, mare caracter… asta oare doarme linistit noaptea?
Cata revoltare, cata compasiune pentru cei 3 morti, cata integritate vad in oamenii care sufera pentru concetatenii nostri! Unde ati fost mah in ultimii 30 de ani? De ce ati votat mah numai hoti si i-ati fortat si pe aia cu un pic de integritate sa o dea cu ei? De ce nu ati fost mah in stare sa respectati niste restrictii de bun simt, inainte de a fi impuse oficial? De ce urlati mah ca guvernul va tine ca pe animale cand spitalele urlau fara nadejde ca abia rezista si ambulantele nu mai faceau fata prin oras? Asta e tara in care traim si nici Dumnezeul vostru nu v-o poate rezolva de pe o zi pe alta. Noi protestam, noi ne descurcam, noi votam pe aia care dau pomeni mai multe, sau nu votam deloc. Vina pentru acesti morti o purtam NOI! Nu ziceati voi ca oamenii mor, oricum? Ca pandemia e o facatura? Ca suntem victimele unei manipulari? Miile de morti de Covid, nu v-au afectat? Alea au fost manipulari, sau? Sau sutele (poate mii) de morti evitate prin restrictiile impuse pe care si asa multi nu le-ati respectat si ati mai si protestat ca oile impotriva, alea nu au nici o importanta… Au murit inca 3 oameni… in conditii groaznice, dar ce ma revolta e ca cei care behaie acum au fost partasi la tentativa de omor in aceleasi conditii a unui numar exponential mai mare…