Aeronava Rombac 1-11, care a fost folosită pentru vizitele oficiale ale președintelui Nicolae Ceaușescu între 1986 și 1989, va fi scoasă la licitație pe 27 mai, cu un preț de pornire de 25.000 de euro.
Aeronava a fost fabricată în România, sub licența British Aircraft Corporation, fiind considerată „o bijuterie a industriei aeronautice locale”. Rombac 1-11 face parte dintr-o serie limitată, de numai nouă avioane create sub licență britanică înainte de 1989, conform casei de licitație Artmark.
Tot în aceeași zi, o altă aeronavă Rombac 1-11, folosită de Ion Iliescu, va fi și ea scoasă la licitație, prețul de pornire fiind identic – 25.000 de euro.
Rombac 1-11 a fost prima aeronavă comercială creată în România. Motoarele sale Rolls-Royce Spey au fost fabricate local, de Aerofina și Turbomecanica din București.
Ambele avioane au un statut oficial de „comoară națională”, ceea ce înseamnă că nu pot părăsi România, iar următorul lor proprietar trebuie să le întrețină și păstreze în forma inițială.
Trimite articolul
XCeaușescu nu a folosit Rombac-urile 1-11 sau BAC-urile Super 1-11. În afara țării folosea unul din cele trei Boeing-uri 707, în țară folosea elicopterele: ori Dauphin-ul, ori un Alouette, deși ultimul nu prea era agreat din motive de securitate.
1-11 era sub 707, apăruse și mai târziu în flota românească, iar Ceaușescu nu avea motive să-l prefere. C-a zburat Iliescu și Țapul sau Chiorul cu 1-11 pe post de aeronavă prezidențială e vax. 25.000 de euro pe o grămadă de fiare vechi, că de fapt asta au ajuns avioanele alea, sunt bani aruncați. Dar nu e prost ăla care cere.
-
Asa este,dar 707-le a fost vândut și zboară și azi ca avion de transport marfa.
-
Catch-ul cu Rombac-ul asta scos la licitatie e ca nu ai voie sa il zbori in afara tarii ca cica e obiect de patrimoniu :)) deci e doar o piesa de muzeu…