Un aparat de zbor de mici dimensiuni, care participa la misiuni de paraşutism s-a prăbuşit la Tuzla. La scurt timp după decolare, aeronava a pierdut brusc înălţime şi s-a prăbuşit, în jurul orei 17.40. În urma impactului cu solul, aeronava a luat foc, incendiul fiind stins la ora 18.15.
11 persoane au murit, iar trei au fost grav rănite. Cele trei persoane au fost transportate la spital cu politraumatisme şi arsuri.
“Avionul s-a prăbuşit la capătul pistei. Trei persoane au sărit din avion. Opt echipaje de ambulanţe şi SMURD s-au deplasat la faţa locului. Două dintre victime au politraumatisme, iar a treia este în stare critică”, a declarat Marian Beciu, medicul coordonator pe ambulanţă.
“Echipajele au stabilit că în interior mai sunt zece persoane decedate şi carbonizate”, a mai spus Beciu.
Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii, a declarat că la faţa locului s-a deplasat un elicopter al SMURD Iaşi. “Una din victime va trebui adusă la Bucureşti. Ştim că trei sunt rănite, unul în stare critică”, a mai spus Raed Arafat.
Prin ordin al Ministrului Apărării Naţionale, a fost numită o comisie de investigaţie tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Marin Anton a declarat luni pentru NewsIn că o comisie din cadrul Departamentului de Cercetare Accidente Aviatice va ancheta cauzele producerii accidentului de la Tuzla, fiind singura competenţă a ministerului în cazul acestei misiuni militare.
“Nu vreau să fac speculaţii în legătură cu cei care se aflau în avionul AN 2. Competenţa noastră este doar să anchetăm, să cercetăm cauzele producerii incidentului. Aerodromul din Tuzla este privat, este spaţiu controlat de MApN“, a declarat Anton.
Acesta a spus că avionul model AN 2, care a luat foc la decolare, luni, pe aerodromul din Tuzla, este vechi, dar este un avion fiabil, sigur şi este folosit pentru antrenamente militare şi pentru agricultură.
Ministrul Apărării Naţionale Gabriel Oprea şi şeful Statului Major General, amiralul GheorgheMarin, îşi exprimă profundul regret pentru pierderea vieţii militarilor şi transmit condoleanţe familiilor îndoliate.
Cel mai recent accident în care a fost implicat un avion civil de mici dimensiuni a avut loc pe 8 mai anul acesta, pe aerodromul din Cisnădie. Un pilot profesionist a murit, după ce avionul ultrauşor pe care îl pilota s-a prăbuşit.
Accidentul aviatic de la Tuzla este ea mai mare catastrofă aviatică din istoria recentă a României. Cel mai recent accident aviatic soldat cu victime a avut loc pe 22 noiembrie 2006, când o aeronavă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei 71 Aeriană din Câmpia Turzii, s-a prăbuşit în localitatea arădeană Beliu.
Pe 26 august 2004, două avioane de vânătoare Mig 21 Lancer, de la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii, s-au ciocnit în timpul unui exerciţiu aerian de interceptare. Cele două aparate s-au prăbuşit în apropiere de Târgu Mureş, unul în comuna Cristeşti, iar un altul în gospodaria unui sătean din Feldioara. Piloţii militari au reuşit să se catapulteze, dar 3 persoane au fost rănite la sol.
Un alt accident s-a produs pe 25 septembrie 2003, când un avion militar de tip MIG 21 Lancer s-a prăbuşit în satul Clujean Viişoara. Aparatul a fost distrus în totalitate, iar pilotul a murit. Pe 21 februarie 2002, un avion de luptă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei Aeriene 86 Feteşti, s-a prăbuşit într-un lac piscicol din apropierea municipiului Călăraşi. Pilotul aflat la manşa aparatului şi-a pierdut viaţa.
UPDATE: Cele trei persoane au fost transportate la spital cu politraumatisme şi arsuri, însă una dintre acestea a decedat, luni noaptea, ridicând la 12 numărul celor care şi-au pierdut viaţa.
Update: Potrivit unui comunicat al MApN, locotenentul Liviu Antim, unul dintre militarii răniţi în catastrofa aviatică din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, a decedat în cursul nopţii trecute. După acordarea primului ajutor la faţa locului, militarul a fost evacuat de urgenţă cu un elicopter la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central (SUUMC). În ciuda eforturilor depuse de personalul medical, viaţa militarului nu a mai putut fi salvată.
În urma catastrofei aviatice din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale:
Comandorul Nicolae Jianu avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.
Locotenent-comandorul Cătălin Vicenţiu Antoche avea 34 de ani, era căsătorit şi avea un copil.
Locotenentul Lavinia Guiţă avea 26 de ani şi era necăsătorită.
Maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.
Locotenentul Liviu Antim avea 27 de ani şi era necăsătorit.
Maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii.
Maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil.
Maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc avea 29 de ani şi era necăsătorit.
Fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman avea 26 de ani şi era necăsătorit.
Fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu avea 22 de ani şi era necăsătorit.
Fruntaşul Cosmin Furtună avea 28 de ani şi era necăsătorit.
Soldatul Cosmin Florescu avea 25 de ani şi era necăsătorit.
Starea celor doi militari răniţi, căpitanul Daniel Bâlsanu şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare, este stabilă, aceştia fiind internaţi la SUUMC pentru investigaţii medicale suplimentare şi tratament.
Sursa: Realitatea.net
Citiți principiile noastre de moderare aici!