Incendiul a fost anunțat vineri la ora 22.30, în timp ce împingătorul Dunafoldvar, sub pavilion unguresc, se afla la kilometrul 29+500 al Canalului Dunăre – Marea Neagră, în dreptul localităţii Poarta Albă.
Nava a fost dirijată la mal pentru evacuarea celor șapte marinari care se aflau la bord – doi români și cinci maghiari. Niciun membru al echipajului nu au fost rănit.
Inițial, intervenția pentru lichidarea flăcărilor a durat mai bine de cinci ore și a fost una dificilă deoarece la bord se aflau și 90 de tone de combustibil. Sâmbătă, în cursul dimineții, a început să bată un vânt puternic, iar flăcările au reiizbucnit. Pentru stingerea incendiului au intervenit atât pompieri militari de la ISU Dobrogea, precum şi o navă pompier a Administraţiei Canalelor Navigabile. În urma intervenției, nava, care fusese trasă la mal, s-a îngreunat şi s-a scufundat.
Potrivit directorului Administraţiei Canalelor Navigabile (ACN), Daniel Georgescu, mai multe barje de la Galaţi vor ajunge în zonă pentru a scoate împingătorul la suprafaţă, întreaga operaţiunea fiind estimată să dureze aproximativ o săptămână. El a mai spus că navigaţia în zona producerii incidentului nu este afectată.
Zona unde s-a scufundat împingătorul a fost poluată pe o suprafaţă de aproximativ 400 de metri pătraţi, după ce în apă au ajuns reziduri din sala maşinilor. Respectivul perimetru a fost delimitat cu baraje antipoluante, iar autorităţile constănţene spun că situaţia este sub control.
„Au fost montate baraje antipoluante în zona respectivă, situaţia este sub control. Se intervine cu toate materiale cu substanţe absorbante, cu batiste de colectare a hidrocarburilor, cu absolut tot ce este necesar”, a spus Daniel Georgescu.
Directorul ACN a mai anunțat că în zonă acționează două firme de depoluare şi a menţionat că pe Canalul Dunăre – Marea Neagră nu s-a scurs combustibil din încărcătura transportată de împingător. Specialiştii acţionează pentru a strânge apa contaminată, pe care o vor încărca apoi într-o barjă aflată în zonă.
Georgescu a mai spus că barjele care erau transportate de către împingătorul scufundat, dar și cei șapte marinari au fost preluați de alt împingător trimis de către armator.
Autorităţile au deschis o anchetă în acest caz pentru a stabili împrejurările exacte în care s-a produs acest incident.
Împingătorul sub pavilion maghiar plecase din Constanţa şi se îndrepta cu cele şase barje cu minereu de fier către Austria.
Citiți principiile noastre de moderare aici!