La sfârșitul săptămânii trecute, ungurii au mai inaugurat o porțiune din Autostrada M4, care leagă Budapesta de Berettyóújfalu – pe la Szolnok – și, implict de Autostrada M3 care vine de la Debrețin, potrivit Agenție de presă maghiare MTI.
Conform declarațiilor făcute de secretarul de stat pentru politica de transport de la Ministerul Inovării și Tehnologiei (ITM) din Ungaria, László Mosóczi, segmentul de dintre Üllő și Albertirsa, dat în folosință vineri, are 30 de kilometri, lucrările la această porțiune ridicându-se la 52 de miliarde de forinţi (153,45 milioane euro).
Acesta a adăugat că bugetul total al Programului rutier al Ungariei, care va include proiecte de dezvoltare rutieră planificate până în 2024, este de 3.200 miliarde forinți, cea mai mare parte urmând a fi acoperită de bugetul ungar.
„Dezvoltarea autostrăzii M4 va ajuta la atingerea ambelor obiective prioritare, conectarea orașului Szolnok la rețeaua de autostrăzi și stabilirea unei alte conexiuni rutiere de înaltă calitate cu Transilvania, România”, a subliniat secretarul de stat.
László Mosóczi a spus că autostrada M4 poate fi folosită acum de pe șoseaua de centură a Budapestei – M0 către Cegléd, iar cei aproape 45 de kilometri de legături rutiere au fost realizate la un cost total de 72,5 miliarde forinți.
Porţiuni în lucru
Secretarul de stat a precizat că toate celelalte secțiuni ale M4 sunt cel puțin în faza de construcție, informând, totodată, că în această vară, continuarea până la Abony va fi finalizată cu peste 11 kilometri, iar limita de aproape 30 de kilometri dintre Berettyóújfalu și Nagykereki va fi finalizată până la vară, fiind făcută astfel legătura cu Autostrada Debrețin – Oradea.
Odată cu finalizarea Autostrăzii M4, pe la Szolnok, distanţa dintre Budapesta şi Oradea va fi scurtată cu circa 40 de kilometri, faţă de Autostrada M3, care trece prin Debreţin.
Trimite articolul
XDeci 153,45 Milioane Europi, impartit la 30 km ne da un pret de 5,115 milioane euroi pe 1 km.
Oare cat costa alea ptr. kilometrul romanesc?
Si este si facuta ca lumea. Fara panouri antiorbire din plastc, si banda a doua este lasata larga, neingradita fara rost de parapeti ca sa se agatze remorcile camioanelor de gard.
Si la mijloc ungurii pun tufisuri de ale lor si nu minunile alea ale noastre, chinezarii care tin exact pana la primul vanticel.
Dar ungurii e prosti, noi suntem muuuuult mai desteptio si de aia nu apucam sa facem autostrada pana la granitza.
Cinste lor. Oare cati ani ne vor trebui pana ajungem sa facem jonctiunea cu autostrada de la ei. 10? sau 15 ani!
-
Costuri valahe recente au fost publicate azi aici: https://m.adevarul.ro/economie/stiri-economice/de-treneaza-autostrada-moldova-cnair-s-a-ajuns-studiate-63-variante-traseu-1_5e41920c5163ec4271f60da3/index.html
-
Asta ce zici tu sunt costuri pentru studii proiectare si asistenta tehnica. Asta nu este executia. Pentru executie se cer alti bani. Si la unguri costul total pe km este de 5,115 milioane, inclusiv, studiile, proiectarea, executia, asistenta tehnica pe parcursul executiei.
Si mai vad ca ai nostri fac proiectarea fara a respecta normele europene, Adica numai dupa normele vechide pe timpul lui Ceasca si Gheorghiu Dej, De aia s-a ajuns acolo la munca in zadar. Ca ca sa faci 63 de variante de traseu pentru un tronson, scuza-ma trebuie sa fi tare “inventiv”, sa nu spun altfel. Adica, hai sa ne facem ca muncim, ce daca stim de la inceput ca nu e bine. Deci 63 de variante minus una care , sa zicem,. ca este aia corecta. Deci 62 de rateuri. Cred ca este biroul “Munca In Zadar!”
PS. Inchipuieti ca te duci la un croitor de lux sa-ti faci un costum si ala face 62 de rebuturi si abia al 63 costum ti-e bun. Treaba e ca trebuie platite si alea 62 rebuturi tot de catre tine, ca doara nu o lucra pe degeaba, asa fara bani.
-
-
Ii lasam prima data pe unguri s-o construiasca pe a lor cu etaj!!Dupa aia le aratam noi lor!Mama lor!!
-
Autostrada e construita pentru ca Orban si nationalistii lui vor sa recupereze Transilvania. Ar trebui fonduri pentru descurajarea populismului nationalist dar cu politicientii nostri e mai greu. Mai ales ca politica in general se face pe spatele altora.
-
In zilele noastre nu e nevoie sa “cuceresti” teritorii. In zilele noastre este altfel. Vine firma aia mare din Vest, din Hameria sau de unde crezi tu si isi deschide filiala in Romania. Muncesc romanii cat pot si vor si firma aia plateste numai oamenii si restul de profil il ia acasa.
Mai inainte cucereai teritorii, si investeai profitul acolo, faceai infrastructura acolo (ca era teritoriul tau, nu), faceai administratie acolo, cu scoli, cu facultati, cu politie, cu spitale cu pensii, cu azile de batrani, etc (ca era teritoriul tau, nu) si la sfarsit se schimbau granitele si ramaneau unii cu buza umflata.
Azi nu vrea nimeni Transilvania. Sa vina sa va faca drumuri, autostrazi, cai ferate, sa va faca scoli, spitale, sa educe pe toata lumea? Mai ales pe aia veniti din zone mai sarace din tara?
Unguri sunt prea putin in Ardeal. Si cu atatia cetateni din Oltenia, Moldova in Ardeal, nu mai prezinta interes. Ardealul in zilele de azi ar fi o povara pentru Ungaria Mare si nu o “cucerire” valoroasa!
Ar fi o investitie falimentara 200%-
un comentariu CORECT!
-
-
La vecinii unguri,e mai scurta…!
Bravo Ungariei ca stie ce vrea !! Numai din octombrie 2019 incoace, ungurii au inaugurat 92 km noi de autostrada (soseaua express M44 – 62 km si acum M4 – 30 km). La noi in timpul asta s-a deschis lotul 3 Lugoj -Deva (21 km), cu restrictie 80 km/h si accesul interzis pentru camioane. Ne chinuim din vara sa incepem constructia centurii Timisoarei, in regim 1×1 si cu intersectii la nivel. Ah, si am reusit in acest timp sa trantim 2 guverne. Halal tara Romania asta!
-
Dar la ei e câmpie, nu au poduri și curbe și dealuri…e normal sa fie ușor de făcut și să coste puțin!
-
Si la noi de la granita adica jonctiunea cu autostrada lor pana la Oradea e acelas teren. Tot campie, tot fara dealuri, fara munti si ape.
Parca este cnstructorul in insolventa si nu stiu ce se mai judeca acolo, asa ca aia 5.35 km (inceputi de Bechtel acum 10-15 ani) scosi de la naftalina anii trecuti, deci nici astia nu vor fi gata asa devreme.
Ca intra aia in insolventa, se face contatarea pe teren, se reiau licitatiile dupa care vin contestatiile, si abia dupa aia se termina. Deci eu zic ca in 2-3-4 ani. Si cat costa? Am platit Bechtelul, am platit noii constructori, insolventi, avem de platit noul constructor…..
Mesterul Manole.
-
-
dima tu mai invata aritmetica elementara, cum este drumul 1×1 ca intamplator da doar 1!! Nu cumva 1+1 benzi in matematica clasica este egal un drum cu 2 benzi :))
ce pot sa mai spun…RESPECT!
Pt ca ungurii au coaie, si romanii o sug la rece ! Sa ii aud pe retardati patrioti ce se iau de unguri pt orice.
-
Singurul retardat ești tu…nimeni nu se ia de unguri, se iau de bozgorii de pe pământ românesc care cred că Ardealul e a lor și care vor autonomie!
Ete fas! Ce mare lucru autostrada inaugurata? Toate tarile pot si fac asta! Doar nu om face noi ce fac altii, ci trebuie sa fim mai speciali.
Noi suntem maestrii in sri, dna, jos guvernu, alegeri anticipate si din astea de care nu face nimeni. Sa aratam lumii ca putem!
Noua nu ne trebuie terorism ca avem teroristii nostri care stiu sa ne distruga din tara pana la bruxelles. Aici triumfam nu la mizilicuri gen autostrazi!
Mai tineti minte cand basescu zicea ca romania nu are nevoie de autostrazi? Si noi pe cine am votat? Surpriza….. pe base! Si primul om care s-a apucat de o noua autostrada cine a fost? Nastase! Si ce am facut cu el? Nu l-am votat si ne-am bucurat ca ajunge la inchisoare! Deci asta vrem, asta avem!
-
Realist
-
Dar “circula o vorba” poate uita ungurii când trec granita și fac autostrada și la noi”
Nu vreau sa scuz pe nimeni. Base a zis la vremea respectiva pentru ca nu erau bani nici de mancare, spitale, educatie, etc. Dar din cate imi aduc aminte s-au refacut drumurile nationale atunci. Erau acele indicatoare: Aici sunt banii dumneavoastra. Acum cu ajutor de la UE e o mare diferenta. Nastase a facut contractul cu Bechtel in asa fel incat ati vazut ce a iesit. Si preturi, etc. Oricum ei se uita de sus la noi si de obicei pierd contactul cu poporul dupa o destul de scurta perioada dupa alegeri. Asta ar trebui remediat prin anumite prevederi.
Lase la la el unguru sa face otostrade mancatas, cum gata este merem pe el si facem cala rumania de la nistretu la tisa si gata o lom cu noi otosrada