Ca urmare a agravării situației epidemiologice cauzate de SARS-COV-2, Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Timiș urmărește să asigure cele mai bune condiții pentru persoanele afectate de acest inamic invizibil.
Astfel, pe lângă suportul logistic, recomandările și monitorizările de ordin medical, s-a identificat și nevoia de sprijin psihologic, întrucât situația în care ne aflăm vine la pachet cu numeroase costuri în plan emoțional.
Cui se adresează această inițiativă?
Odată cu numărul tot mai mare de persoane aflate în carantină instituționalizată, izolare sau autoizolare, și cum sănătatea mintală este esențială pentru a gestiona mai ușor provocările apărute odată cu pandemia de coronavirus, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Banat” al județului Timiș, prin intermediul Compartimentului Psihologie, a constituit o rețea de suport psihologic și consiliere telefonică a acestei categorii de persoane ce pot solicita și primi ajutor specializat în lupta cu reacțiile psiho-emoționale, fiind absolut necesară construirea de mecanisme conștiente și raționale de coping.
Mai mult decât atât, această inițiativă vine și în ajutorul personalului medical, dat fiind faptul că medicii, asistentele și infirmierele sunt în prima linie în lupta împotriva COVID-19 și astfel sunt expuși la un nivel crescut de stres. În această perioadă de urgență, odihna și petrecerea timpului alături de familie sunt trecute pe planul al doilea, ceea ce poate duce la apariția unor decompensări atât în plan fizic, cât și psihic, care pot genera un risc crescut de a lua decizii eronate, de a avea o atitudine ostilă față de pacienți sau relații dificile cu colegii de muncă. Astfel, este foarte important ca personalul medical să știe că poate apela oricând la suportul psihologilor.
„Vorbim despre un grup de specialiști, psihologi cu drept de liberă practică în domeniul psihologiei clinice și psihoterapiei din cadrul Filialei Teritoriale Timiș a Colegiului Psihologilor din România, care au spus «DA» fără ezitare inițiativei noastre (cei mai mulți fiind voluntari cu experiență în situațiile activării Planului Roșu de Intervenție la nivelul județului nostru), dar și campaniei derulate de Colegiul Psihologilor din România «Oameni pentru oameni, psihologi dedicați pentru o Românie solidară», alegând astfel să își ofere timpul și experiența și să își dedice munca și profesionalismul pentru o cauză profund umanitară.”, explică maior dr. Irina Vaștag, psiholog de unitate.
Cum puteți intra în legătură cu un specialist?
Pentru a putea beneficia de suport psihologic trebuie să apelați numărul de telefon 0728.885.726. Toate solicitările sunt preluate de Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Timiș, care vă va pune în legătură, în cel mai scurt timp posibil, cu unul dintre psihologii disponibili în intervalul orar respectiv.
În plus, linia TELVERDE 0800 800 358 a fost deschisă special pentru informarea cetățenilor asupra situației generate de pandemia cu 2019-nCoV, programul de funcționare fiind zilnic, inclusiv sâmbăta și duminica, între orele 08:00 – 23:00.
Solicitările de asistență psihologică pot fi făcute permanent și sunt acordate telefonic, gratuit. Relația de comunicare este una confidențială între asistat și specialist. Procedura prin care se oferă aceste servicii este avizată de președintele Filialei Teritoriale Timiș a Colegiului Psihologilor din România și aprobată de președintele Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș.
Citiți principiile noastre de moderare aici!