În rest, drumuri de pământ sau cu piatră, aflate acum într-o stare nu tocmai bună. Noroc că erau cu zăpadă şi îngheţate, altfel ogaşele ar fi strălucit în toată splendoarea lor. Concentrarea pare a fi pe alte obiective edilitar-gospodăreşti, căci a fost pusă la punct Primăria, fiind creat separat, într-o altă clădire, un centru model de relaţii cu publicul, unde oamenii să-şi poată plăti dările şi să-şi rezolve celelalte probleme. De asemenea, s-a investit în şcoli, toate arătând destul de bine. Localitatea are în jur de 5 500 de locuitori, în trei localităţi: Sânandrei, Carani şi satul Covaci, aflat dincolo de drumul european, în partea dreaptă. Accesul oamenilor de aici către centrul de comună este dificil, căci trebuie să ocolească.
Rămâne această păcătoasă problemă a drumurilor din localităţi. După cum ne-a declarat viceprimarul Adrian- Nicolae Barna, acestea nici nu pot fi făcute decât după ce se termină lucrările la utilităţi. Până acum a fost introdus gazul metan în două localităţi: Sânandrei şi Carani. A costat un milion de euro. A fost reabilitată reţeaua de alimentare cu apă în totalitate, ceea ce a presupus trei foraje noi şi schimbarea a 20 de kilometri de conductă de apă. S-a făcut un rezervor de o sută de metri cubi, care a rezolvat integral problema apei. Astăzi, în Sânandrei beneficiază de alimentarea cu apă toate locuinţele din cele trei sate. Nu există casă la poarta căreia să nu fie trasă apa. Printre reuşite se mai numără reabilitarea drumului comunal 39 Carani-Calea Aradului, care a costat peste două milioane de lei. Astfel s-a creat o centură pentru comună, care scoate o parte din traficul greu din centru. A fost pusă piatră pe toate străzile din Sânandrei, urmând ca după introducerea canalizării să se treacă la asfaltarea acestor străzi. Cel puţin aşa era în proiect. Acum însă, situaţia este schimbată faţă de 2008, atunci când Sânandreiul trăia din plin boom-ul imobiliar. Au fost emise multe planuri urbanistice zonale, însă construirea de case şi-a redus ritmul dramatic. Preţurile la case şi terenuri au dat înapoi cu mult, iar tranzacţiile sunt puţine. Criza a lovit şi în capacitatea firmelor de a realiza lucrările contractate. Situaţia este complicată cu Aton Transilvania, cea care trebuia să termine canalizarea. După cum susţine viceprimarul Adrian- Nicolae Barna, ritmul a fost redus mult. Sânandreiul urma să aibă unul dintre cele mai moderne sisteme de canalizare din zonă. S-a recurs la sistemul cu pompe, ceea ce înseamnă că nu se mai investeşte în staţie de epurare. Sistemul urma să fie legat de cel al Timişoarei. A fost realizată reţeaua externă dintre sate şi cea care o leagă de oraş. Lipseşte cea din localităţi… Trebuie făcută însă aceasta, iar apoi să se treacă la asfaltare. Toate aceste lucrări sunt derulate cu fonduri de la bugetul local şi din alte finanţări în parteneriat public privat.
În privinţa gospodăririi localităţii , la Sânandrei s-a recurs la un sistem suplu, ceea ce înseamnă încredinţarea serviciilor către diferite firme. Desigur, Consiliul Local are ultimul cuvânt în ceea ce priveşte tarifele. Cum la sat mai ales bătrânii au probleme cu iluminatul pe timp de noapte, sistemul a fost reabilitat, operaţiune care a costat trei milioane de lei. În Sânandrei, fiecare stâlp este iluminat cu becuri economice. În comună a fost pus la punct un parc, ceea ce reprezintă o oază de linişte pentru locuitori. Căminul Cultural din Covaci a fost reabilitat sută la sută în 2008, iar cel din Sânandrei în 2004. A fost răscumpărat şi fostul cămin al Sânandreiului, care a fost transformat în grădiniţă cu program prelungit. Sunt câteva firme importante pe raza comunei, din cele care oferă produse şi servicii mai ales la Timişoara. Oamenii lucrează însă mai ales la oraş, problema lor fiind transportul. Gările sunt departe, autobuzele vin rar, iar în satul Covaci nici măcar autobuzul nu vine. Noroc că elevii au un microbuz, care îi duce la şcoala din centrul de comună. Şcoli cu clasele I-VIII sunt doar la Sânandrei şi Carani, în total în localitate fiind aproape 500 de elevi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!