Podul Muncii va avea patru benzi de circulație, trotuare, dar și piste de biciclete decente. S-a făcut și o expertiză tehnică, care spune că „s-a constatat starea necorespunzătoare a suprastructurii, a elementelor de rezistență care susțin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, degradări ale malurilor și modificări de albie, degradări în zona carosabilă și trotuare”. Structura podului în ansamblu este în stare avansată de degradare, așa că e nevoie de lucrări urgente de reabilitare.
„Lucrările vor consta în reabilitarea podului prin înlocuirea totală a suprastructurii cu o structură mixtă oțelbeton. Calea pe pod va fi formată din 4 benzi de circulație de 3,50m lățime fiecare. Trotuarele vor avea lățimea totală de 3,25m (0,50- pentru montare parapet; 1,75m destinat circulației pietonale și 1,00m destinat circulației bicicliștilor) și vor fi delimitate de partea carosabilă prin parapete pietonale. Se vor înlocui scările de acces din beton cu scări noi din metal. Central scara va fi prevăzută cu tiranți verticali care vor avea rol de suport al vegetației urcătoare poziționată la bază și vor fi iluminate prin montarea de proiectoare”, se arată în studiul de fezabilitate.
Până când se va ajunge la lucrările de reabilitare, reprezentanții primăriei ar trebui să facă însă câteva lucrări urgente de reparații. De astfel, primarul Nicolae Robu ne spunea încă din primăvară că trebuie pus în siguranță podul, după ce pe rețelele de socializare au apărut fotografii cu tencuiala desprinsă.
„Probabil la vară se va putea interveni, dar deocamdată… este inadmisibil, asta nu trebuie să o spun eu. Când știu că un pod este cu perioada de viață depășită trebuie să meargă să dea jos tot ce nu e în regulă, trebuie ciocănit pur și simplu și dat jos, nu numai ochiometric… dar ce să fac”, ne declara primarul Timișoarei.
Documentația întocmită de firma Pod Proiect din Iași cu 23.000 de euro cu tot cu TVA urmează să fie aprobată în Consiliul Local Timișoara. Proiectanții cred că este nevoie de 48,3 milioane de lei cu TVA, puțin peste 10 milioane de euro, pentru reabilitarea completă a podului din zona Iosefin. Aproape 30 de milioane costă doar construcțiile și montajul, iar lucrările ar trebui să fie gata în 14 luni de la semnarea ordinului de începere. Mai avem însă de așteptat până atunci.
Podul Muncii are o lungime de 72,5 metri și ar fi fost construit în anul 1913, pe locul unui vechi pod de lemn reparat în 1898. A fost consolidat de două ori, mai întâi în 1936, apoi în 1968, iar în anul 1978 ar fi fost reconstituit, susțin cei din primărie, cu beton armat precomprimat.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/o-firma-din-iasi-face-doua-proiecte-pentru-reabilitarea-podurilor-timisoarei/1915729
Citiți principiile noastre de moderare aici!