La final de an, primarul Timișoarei, plecat în concediu peste ocean, trage linie și laudă investițiile făcute de Administrația Robu. Ar fi plătit 173,8 milioane de lei pentru STPT, adică aproape 40 de milioane de euro, banii fiind investiți doar în înnoirea parcului de mijloace de transport în comun.
Potrivit lui Robu, în perioada 2012-2018, primăria a achitat plățile începute de fosta administrație pentru troleibuze și autobuze, a plătit vaporașele și bicicletele antamate tot de Gheorghe Ciuhandu, a reabilitat mijloace de transport pe șine și a cumpărat… minibuze și un autocar.
„Transportul public a fost, este și va rămâne o prioritate pentru administrația pe care o conduc. Am investit mai mult decât oricând în istoria orașului în modernizarea parcului de mijloace auto! Iată sumele, mai grăitoare decât orice vorbe: 54,1 milioane lei pentru 50 troleibuze (licitate de fosta administrație, dar plătite cu mine ca primar), 37,3 milioane lei pentru 30 autobuze (licitate de fosta administrație, dar plătite cu mine ca primar, 8.4 milioane lei pentru 7 vaporașe), 63.5 milioane lei pentru 26 tramvaie (alte 4 urmează să fie plătite în 2019), 1.4 milioane lei pentru un autocar), 8.7 milioane lei pentru 13 minibuze (alte 7 urmează să fie plătite în 2019) și 0.4 milioane lei pentru cele 440 biciclete”, a scris edilul-șef pe Facebook. În total, Robu spune că a numărat investiții în valoare de 173,8 milioane de lei.
Primarul Timișoarei recunoaște, prin omisiune, că nu s-a investit niciun leu în cei șase ani de când ocupă fotoliul de primar în infrastructura STPT. Oamenii se plâng în continuare că așteaptă uneori chiar și o oră în stații după mijloacele de transport în comun, în frig sau sub soarele torid al verii. Iar aplicația de mobil a STPT și panourile din stații care anunță în cât timp ajung tramvaiele, autobuzele sau troleibuzele mai mult nu funcționează.
Vă reamintim, la începutul acestui an, edilul-șef a spus că a cerut STPT să nu mai afișeze timpii de așteptare în stații, pentru că… este deprimant.
STPT va avea și trotinete
Nicolae Robu anunță însă noi investiții în 2019 și 2020, dar nu în infrastructură.
„În 2019 și 2020, ne vor sosi alte noi mijloace, și anume: 44 autobuze cu motor electric, 50 troleibuze, 16 tramvaie (minimum), 100 trotinete (minimum). 2018 a fost anul în care numărul de mijloace aflate pe trasee a crescut sensibil, pe mai multe linii, deocamdată doar pe cele mai circulate. 2019 va fi anul în care acest proces va continua puternic, ceea ce ne propunem fiind să garantăm timpii maximi de așteptare în stații, pe intervale orare, timpi, evident, mult mai mici față de cei de până acum!”, a mai scris Robu pe rețeaua de socializare.
Evident, primarul Timișoarei omite să spună că cele 44 de autobuze cu motor electric vor fi cumpărate de Ministerul Dezvoltării, iar cele 50 de troleibuze vor fi achiziționate prin Fondul de Mediu gestionat de Ministerul Mediului, pe când cele 16 tramvaie vor fi achiziționate cu fonduri europene de PMT, dar specialiști municipalității încă n-au finalizat proiectul. Despre trotinete s-a mai vorbit, Robu anunțând că vrea să le cumpere… pentru studenți, crezând că astfel vor fi convinși să renunțe la mașini și să se deplaseze mai mult cu vehiculele alternative. La începutul lunii decembrie, edilul-șef a anunțat că PMT a cumpărat deja 25 de trotinete, cu 129.000 lei, care vor fi puse în campusul universitar. Mai mult, a spus că vrea să cumpere și segway-uri.
De altfel, PMT are și câteva proiecte de modernizare a tramelor stradale și a liniilor de tramvai pe mai multe străzi: Bd. Cetății, Calea Bogdăneștilor, Calea Stan Vidrighin. Proiectele vor fi depuse pentru fonduri europene, mai puțin pentru Calea Stan Vidrighin, dar nici acestea nu au fost finalizate. Vă reamintim, pe timpul Administrației Robu a fost desființată linia 5, în locul tramvaielor fiind puse minibuze.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2131319″]
[related-post post_id=”1969486″]
[related-post post_id=”1980733″]
[related-post post_id=”2159349″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!