Inaugurată cu mare pompă, autostrada Arad – Timişoara oferă surprize şi la trei sfert de an de la data tăierii panglicii. Chiar dacă lucrările nu erau nici pe departe finalizate, s-a decis oferirea spre circulaţiei a şoselei de 33 de kilometri. Problemele erau multiple, lipseau parapeţii de pe margini şi cei despărţitori între cele două sensuri de circulaţie, nu erau finalizate ieşirile şi intrările pe autostradă. Ceea ce s-a văzut, în scurt timp de la pornirea traficului au fost înregistrate mai multe accidente.
Lucrările au mai avansat ceva, dar nu au fost finalizate nici acum. Chiar şi aşa, o parte din plăţile efectuate constructorului autostrăzii şi a variantei de ocolire în regim de autostradă a Aradului s-a constatat că sunt ilegale.
Un anunţ făcut de ministrul actual al Transporturilor, după un audit efectuat la Compania Naţională de Drumuri i Autostrăzi din România au scos la iveală numeroase probleme financiare: bani plătiţi fără documente justificative, pentru lucrări despre care nu s-au găsit rapoarte de efectuare şi predare la beneficiar, suplimentarea lucrărilor.
Astfel, pentru acordul de împrumut BEI 22.417 pentru finanţarea Proiectului de construire a autostrăzii Arad – Timişoara şi a variantei de ocolire a oraşului Arad, au fost constatate plăţi nelegale în sumă totală de 6,04 milioane lei (1,3 milioane euro), fără documente justificative care să probeze livrarea bunurilor sau efectuarea serviciilor şi lucrărilor; acceptarea la plată a unor cantităţi suplimentare de lucrări în valoare de 109,2 milioane lei (24,2 milioane euro), fără documentele justificative aferente şi diminuarea veniturilor bugetului de stat cu suma de 9,5 milioane lei (2,1 milioane euro) deoarece nu au fost aplicate şi deduse penalităţi pentru întârzieri în executarea lucrărilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!