În primăvara anului 2021 a fost semnat contractul pentru proiectarea, execuția și verificarea tehnică a 16 stații de încărcare pentru mașinile electrice. Licitația a demarat încă din septembrie 2020, când PMT punea la bătaie 3,67 milioane de lei cu tot cu TVA.
Șapte firme au fost interesate de contract, dar acesta a fost atribuit firmei Evo Green Motion SRL, din satul Pătuleni, comuna Rățești, județul Argeș, care a avut cea mai mică ofertă, cu 1 milion de lei mai puțin decât se oferea la licitație: 2,64 milioane de lei cu tot cu TVA. Finanțarea este asigurată de Administrația Fondului de Mediu, printr-un program pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, iar primăria pune doar cofinanțarea de 10%.
În ianuarie 2022, Primăria Timișoara a dat autorizațiile de construcție pentru cele 16 stații de încărcare. Ar fi trebuit să fie montate în aproximativ o lună prin oraș, însă pe parcurs au apărut diverse probleme care au provocat întârzieri.
Stațiile însă vor putea fi folosite în curând de către șoferi. Pe masa consilierilor locali va ajunge un proiect de hotărâre prin care se reglementează utilizarea stațiilor și tarifele.
„Tariful propus este de 0,8071 lei/kWh fără TVA + 10 % cheltuieli legate de tranzacționarea produselor, servicii de interconectare și comisioane. Rezultă un tarif de 0,8878 lei fără TVA, respectiv 1,0564 lei cu TVA/kWh pentru serviciul de încărcare a vehiculelor electrice în stațiile de încărcare cu curent alternativ (AC) și curent continuu (DC). Tariful va fi actualizat ori de câte ori evoluția elementelor de calcul o va impune.
În cazul stațiilor de încărcare amplasate în parcările publice cu plată, tariful pentru serviciul de încărcare a vehiculelor electrice nu include și tariful de parcare”, transmit reprezentanții PMT.
Din valoarea totală a încasărilor, 10% rămân la prestator și reprezintă costul pentru tranzacționarea produselor, serviciilor de interconectare și comisioanele aferente (sistem bancar, operatori de telefonie mobile, integrator plăți, administrare platformă software) prin intermediul aplicației „Smart Charge”.
Unde se află stațiile:
- Bd. I.C. Brătianu
- Calea Aradului – str. Cugir
- Piața Iancu Huniade
- Acad. Alex. Borza – Str. Michelangelo
- Str. Martin Luther
- Str. Gheorghe Dima
- B-dul. Take Ionescu
- Piața 700
- Bd. Republicii
- Bd. Revoluției din 1989
- Splaiul Nicolae Titulescu
- Bd. Mihai Viteazu
- Bd. Mihai Viteazu
- Str. Plauțius Andronescu
- Str. Aștrilor (Al. Martir Eugen Nagy)
- Bd. 16 Decembrie 1989/Calea Șagului.
Locurile de parcare aferente celor 16 stații de reîncărcare (câte două locuri de parcare pentru fiecare stație) sunt destinate exclusiv încărcării vehiculelor electrice și sunt marcate cu culoarea verde, cu panou de informare. În fiecare stație se regăsesc panouri cu instrucțiuni de utilizare specifice.
Stațiile sunt dotate standard cu sistem de protecție la supratensiuni și descărcări electrice. Ecranul tactil și butoanele de acționare sunt accesibile inclusiv persoanelor cu dizabilități. Șoferii vor putea plăti și prin POS. La stațiile de încărcare sunt interconectați doi senzori de parcare care vor monitoriza dacă vehiculele parcate încarcă sau nu, iar stația transmite serverului central și persoanei care a inițiat încărcarea toate datele: ora de începere a încărcării, statusul, parametrii, ora finalizării încărcării și costurile totale.
Până în prezent, în municipiul Timișoara au fost înregistrate 2791 de mașini electrice, din care 677 sunt acționate electric și 2114 hibrid.
Pe aceeași temă:
16 stații de încărcare pentru mașinile electrice, în Timișoara. Vor fi montate într-o lună
Trimite articolul
XEste probabil a zecea oară când se scrie în Tion despre stațile astea și nici de data asta nu se oferă puterea stațiilor, adică singurul lucru important despre ele, mai important decât prețul /kwh.
-
e implicita puterea lor …. 1 kW :)))
Deosebit, doar ca parcheaza acolo masini cu motor termic. Politia zice ca n-are ce sa le faca, nu este cadru legal. Minunat.
-
te-ai asteptat sa-ti dea statul totul mura-n gura? papagalule. n-ai priza acasa? daca n-ai priza acasa, cum te-ai gandit sa-ti iei masina electrica? halucinant!
-
Chiar mai halucinant e cum s-au gandit unii sa-si ia masina pe benzina sau motorina si nu au pompa de carburant acasa…… Doamne, ce oameni!
-
N-ar fi rau sa se poata incarca si trotinete electrice la astfel de statii …
-
Cele mai urate statii de incarcare, zici ca sunt frigidere. Iarasi contract facut cu dedicatie.
Procesul de productie si proscesul de casare al acumulatorilor sunt mai poluatoare decat orice masina oneuro de orice capacitate.
Asa ca,atunci cand va laudati ca voi protejati mediul,sa va amintiti ca sunteti unul dintre calaii lui.
-
Ai sa te miri ca nu. Exista multiple studii care spun asta
-
Eloane,pune aici niste studii.Dar serioase,nu finantate de producatorii de gunoaie electrice.
-
@Elon – care studii??? alea platite? Ai facut un research sa vezi cine-i in spatele publicatiei, care-i trust apartine, ca sa vedem cine-i investitorul din spate? Sunteti generatia care cu un link sunteti satisfacuti…
-
eu sunt satisfacut si fara link… doar sa stii ce “butoane” sa apesi
-
-
-
Măcar nu-mi intră direct în plămâni, când merg, mereu cu tramvaiul și pe jos, la serviciu.
-
Da, acesta este un avantaj. Cu toate astea, mașina personală, ca preferință pentru transportul de zi cu zi trebuie să dispară.
-
-
Ai ideie ce contin acumulatorii sau ai primit informatia personaL de la Putler? Ti-a zis ca nici aparatele mai grele decat aerul nu pot sa zboare si ca toti cei care sustin altceva sunt nebuni?Piticului atomic nu-i place energia verde, cu fiecare Mw instalat va castiga mai putini bani.
-
Bateriile se folosesc la stocare pentru cei care au acasa panouri fotovoltaice, daca nu ai stiut, foarte multi cumpara masini lovite si folosesc bateria!
-
bravo, bolovanule, ai rezolvat problema, hai sa cumparam toti masini lovite si sa le folosim bateria. si ma gandesc ca si panourile alea le-ai cumparat lovite, sau ti-au crescut in gradina? tu nu gandesti prea departe, asa-i?
-
Cool
Pentru 677 de masini sunt 16 statii de incarcare. Fara a pune la socoteala cele de la Conti.
Felicitari, Primaria Timisoara! Aveam de gand sa le trimit o petitie (in avans) insa se pare ca mi-au luat-o inainte. Statiile gratis nu sunt pentru oameni normali, ci pentru UBER, BOLT, TAZZ etc. Eu, nu ma duc acolo sa ma cert cu ei pt un kw. Kaufland sustine financiar firmele respective. 1 leu/kw/DC este un pret foarte bun / corect. Multumim, Primaria Timisoara!!!!!
-
n-ai priza acasa, sarakule?
Oare dau spaga la Kaufland cei cu Uber RoCab mai nou? DNA doarme ? Numai cefe late care se bat pe 1kw acolo la Kaufland