STPT estimează că anul acesta adună venituri totale în valoare de aproape 108 milioane de lei, din care 70 de milioane de lei reprezintă subvențiile de la primărie. Și asta fără TVA, cu TVA cu tot subvențiile ajungând la 90 de milioane de lei, 7,5 milioane de lei alocare lunară.
Bugetul fostei RATT pe anul 2017 era mai mic, fiind estimat la 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei fără TVA erau subvenții.
„Proiectul de buget are prevăzute ca obiective principale generarea de profit pentru acoperirea pierderilor din anii precedenți, onorarea obligațiilor și angajamentelor asumate și diminuarea datoriilor restante, precum și reducerea volumului creanțelor restante”, susțin oficialii STPT. Proiectul de buget a fost aprobat deja în Consiliul de administrație al STPT și urmează să fie adoptat și în Consiliul Local Timișoara.
Veniturile societății sunt realizate în principal din veniturile aferente prestării serviciului de transport public, dar STPT are și stație de ITP și mai face bani și din închiriere de spații pentru reclamă, închirieri utilaje sau chiar mijloace de transport.
Oficialii STPT estimează că în 2018 încasează 28 de milioane de lei din „vânzarea de titluri de călătorie și alte tarife în urma prestării de servicii de transport public”. Din alte servicii ar urma să încaseze 2 milioane de lei.
7,5 milioane de lei lunar, de la primărie
Veniturile din subvenții, conform prevederilor legale în vigoare, sunt estimate la 70,9 milioane de lei, adică peste 15 milioane de euro, fără TVA, cu TVA cu tot ajungând la 90 de milioane de lei, mai exact aproape 20 de milioane de euro. Primăria ar trebui să vireze, lunar, 7,5 milioane de lei în conturile STPT, pentru ca pensionarii, elevii, studenții, preșcolarii, dar și alte categorii sociale să circule gratuit cu transportul în comun.
„Venituri din diferențe de tarif la transport și compensație la cheltuielile de transport alocate din bugetul local în sumă de 70.925.000 de lei, pentru facilități acordate unor categorii de cetățeni, și compensație la cheltuieli pentru asigurarea funcționalității sistemelor de transport intermodal cu biciclete și naval.
La venituri, la suma de 70,9 milioane lei, se adaugă taxa pe valoare adăugată, astfel că suma necesară de la bugetul local pentru asigurarea funcționalității sistemelor de transport pentru anul 2018 este de 90 de milioane de lei, cu TVA, respectiv 7,5 milioane de lei pe lună. La această sumă se adaugă soldul subvențiilor de primit al anului precedent, de 21.211.712,5 lei”, se arată în proiectul de buget.
Mai mult, la alocarea în bugetul local a sumelor aferente transportului în comun, pe lângă cei 90 de milioane de lei, se vor avea în vedere și sumele acordate la transportul metropolitan, cu troleibuze și autobuze, estimate la 4,3 milioane de lei pentru tot anul 2018.
Mai mulți bani pentru salarii
În ceea ce privește cheltuielile, STPT ar urma să aloce, conform estimărilor, 59,1 milioane de lei pentru cheltuieli cu personalul, din care 56 de milioane de lei pentru salarii, 6,8 milioane de lei pentru bonusuri și 300.000 de lei alte cheltuieli cu personalul, din care 200.000 de lei plăți compensatorii aferente disponibilizărilor. Anul trecut au fost estimate 41 de milioane de lei pentru salarii.
Numărul de personal mediu estimat în 2018 este de 1.161 de salariați, față de numărul de posturi conform organigramei aprobate în 2017, prin care s-a prevăzut creșterea numărului de salariați la 1.304. Oficialii societății spun că în 2017 personalul de bord a făcut foarte multe ore suplimentare, „deficitul de personal de bord fiind la programele actuale de circulație de peste 119 angajați”.
„Câștigul mediu brut lunar pe persoană calculat pe baza cheltuielilor cu salariile este de 3.528 de lei (2.940 lei planificat în 2017 plus 20% contribuții obligatorii și anume prin trecerea acestora la salariat). Câștigul mediu brut lunar pe salariat calculat pe baza cheltuielilor de natură salarială de 3.843 lei, influențat de contribuțiile sociale și de valoarea bonusurilor (valoarea nominală a tichetului de masă de 15 lei * 21 zile = 315 lei/lună/salariat”, se mai arată în proiect. Ca bonusuri – cheltuieli cu tichete de masă, cheltuieli sociale și altele – au fost estimați 6,8 milioane de lei.
STPT estimează și profit
Anul acesta, reprezentanții STPT estimează un profit brut de 2,9 milioane de lei.
Societatea de Transport Public Timișoara ar urma să investească în sistemul de transport suma de 2 milioane de lei. STPT are și plăți restante în valoare de 58,3 milioane de lei, dar și creanțe restante – 8,5 milioane de lei.
Aici puteți analiza proiectul de buget întocmit de fosta RATT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!