Joi, Primăria Timișoara va supune votului consilierilor locali un proiect de hotărâre care vizează modernizarea transportului public din oraș.
Deși reprezintă doar o formalitate, aleșii locali trebuie să își dea acordul pentru depunerea proiectului ce prevede cumpărarea de noi vehicule pentru flota de transport. Este vorba despre 30 de autobuze electrice, 17 tramvaie și 8 troleibuze cu motor electric. Suma solicitată de instituție este de aproximativ 308,5 milioane de lei.
Finanțarea este de 259 milioane de lei, fonduri provenite prin Planul Național de Redresare și Reziliență, la care se adaugă 49 de milioane de lei pentru TVA, cheltuieli suportate din bugetul de stat. Distribuția banilor este următoarea: 85,4 milioane de lei pentru autobuze, 199,2 milioane de lei pentru tramvaie și 23,9 milioane pentru troleibuze.
În primăvară, Primăria Timișoara a depus o cerere de finanțare pentru achiziția a 25 de troleibuze, care se află în evaluare.
„Ținta noastră este ca în următorii ani să înlocuim vechea flotă de transport public cu vehicule nepoluante și să avem un transport public confortabil, modern și 100% verde. În această toamnă așteptăm primele autobuze electrice să ajungă la Timișoara în urma unui parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, avem în evaluare achiziția a 25 de troleibuze noi și acum depunem documentația tehnică pentru încă 55 de mijloace de transport public nepoluante.
Doar modernizând transportul public putem să îmbunătățim circulația în Timișoara”, transmite primarul Timișoarei Dominic Fritz.
Timișorenii așteaptă de ceva vreme să se deplaseze cu cele 44 de autobuze electrice fabricate în Turcia. În urmă cu două luni, valoarea contractului a fost majorată cu peste 26 de milioane de lei, ca urmare a creșterii prețurilor mărfurilor la nivel global.
Autobuzele electrice produse de firma Karsan și cumpărate de Ministerul Dezvoltării pentru Timișoara încă se lasă așteptate. Anul trecut, prezenți la Timișoara, reprezentanții firmei promiteau livrarea primelor opt mijloace de transport în luna iulie 2022, însă acest lucru nu s-a întâmplat.
Caracteristici
Autobuzele electrice vor fi articulate și vor avea o lungime de 18 metri. Ele vor sosi la pachet cu 15 stații de încărcare rapidă și 44 de încărcare lentă.
Mijloacele de transport electrice vor avea o garanție de șase ani, potrivit reprezentanților firmei turcești.
Autobuzele electrice vor avea o capacitate de cel puțin 130 de persoane, din care cel puțin 44 pe scaune. Vor avea podea integral coborâtă și facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Vor rezista la temperaturi cuprinse între -25 și +45 de grade Celsius, la ploaie, praf, ceață, noroi, zăpadă, chiciură, gheață, apă cu sare, produse petroliere, materiale și soluții antiderapant.
Mijloacele de transport vor avea scaune din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, cu proprietăți antigraffiti, antivandalism, vopsea înglobată, cu tapițerie rezistentă la uzură şi murdărie, uşor lavabilă.
Autobuzele vor fi prevăzute cu sistem de supraveghere video în interior şi la exterior, cu cel puţin opt camere digitale color, cu înregistrare audio. Vor avea o durată de funcționare de minimum 15 ani, din care opt fără reparație generală.
Pe aceeași temă:
Edilii au pus ochii pe banii din PNRR pentru înnoirea flotei de transport local
Autobuzele electrice, scumpite în timp ce călătorii din Timișoara le așteaptă
Primăria Timișoara face primul pas pentru achiziția a 25 de troleibuze cu bani europeni
Trimite articolul
XDaca sunt tot asa bune ca si noile tramvaie mai bine cautati alti furnizori.Nici cu alea luate in trecut la mana a doua din germania nu erau asa multe probleme.
-
Atenție! Tramvaiele din Germania au fost o donație către orașul Timișoara pe vremea primarului Ciuhandru.
sa le fie tarana usoara viitoarelor victime
8 troleibuze cu motor electric…….ati pus-o pe tanta de la coafura sa va scrie stirile
Niste cizmari cu zero cultura generala si mai ales pregatire tehnica in domeniul de activitate vor achizitiona ”8 troleibuze cu motor electric.” De cand au fost inventate troleibuzele acestea aveau motoare cu aburi in logica strâmbă a acestor politruci analfabeti
-
Daca ai fi invatat sa citesti inainte de a scrie, ai fi aflat ca
„Ținta noastră este ca în următorii ani să înlocuim vechea flotă de transport public cu vehicule nepoluante și să avem un transport public confortabil, modern și 100% verde. În această toamnă așteptăm primele autobuze electrice să ajungă la Timișoara în urma unui parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, avem în evaluare achiziția a 25 de troleibuze noi și acum depunem documentația tehnică pentru încă 55 de mijloace de transport public nepoluante.Doar modernizând transportul public putem să îmbunătățim circulația în Timișoara”, transmite primarul Timișoarei Dominic Fritz.
-
costelus @ tu esti un analfabet functional, citesti dar nu intelegi nimic. Iata ce scriu specialistii lu’ peste prăjit ”30 de autobuze electrice, 17 tramvaie și 8 troleibuze cu motor electric”. Se pare ca tu nu vrei (nu poti) sa vezi titlul articolului si ce scrie deasupra citatului lui Fritz! Troleibuze cu motoare electrice sunt de cand e lumea, nepoluante , 100% verzi la fel ca si tramvaiele. Mâine ne vei aburi ca s-a inventat si tramvaiul cu motor electric desi acestea exista de… 140 de ani!
-
troleibuz cu motor electric…..
Poata cineva sa explice minunatia asta 8 troleibuze cu motor electric. Sau in Germania lui Fritz si in marile studii ale lui Lascau or fi si troleibuze cu motoare pe BIO GAZ????Colectat de la calatorii care folosesc troleibuzele ?
-
Daca ai fi invatat sa citesti inainte de a scrie, ai fi aflat ca
„Ținta noastră este ca în următorii ani să înlocuim vechea flotă de transport public cu vehicule nepoluante și să avem un transport public confortabil, modern și 100% verde. În această toamnă așteptăm primele autobuze electrice să ajungă la Timișoara în urma unui parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, avem în evaluare achiziția a 25 de troleibuze noi și acum depunem documentația tehnică pentru încă 55 de mijloace de transport public nepoluante.Doar modernizând transportul public putem să îmbunătățim circulația în Timișoara”, transmite primarul Timișoarei Dominic Fritz.
Cam putine.Dublati-le mai.Ce va doare gura ?
sunt tramvaie altfel decât electrice!?!?!