Consiliul Județean acordă pentru toate cele șase spitale publice locale suma de 1.542.946 lei, peste 317.000 euro pentru aparatură medicală nouă.
„De exemplu, acestea au solicitat finanțare pentru achiziționarea unui ecograf obstetrică-ginecologie, a unei instalații de radiologie mobilă full digitală (pentru neonatologie), sau a unei mese electrice de operație. De asemenea, unitățile sanitare au propus cumpărarea unor citoscoape flexibile, electrocardiografe, defibrilatoare sau electrocautere”, spun reprezentanții Consiliului Județean Timiș.
Pentru Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara vor merge peste 275.000 de lei. Sumele alocate în cadrul schemei de minimis sunt:
- Spitalul Orășenesc „Dr. Karl Diel” Jimbolia” – 233.000 lei
- Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” Lugoj – 275.000 lei
- Spitalul Orășenesc Făget – 233.906
- Spitalul Orășenesc Sânnicolau Mare – 327.045 lei
- Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara – 275.055 lei
- Spitalul Orășenesc Deta – 198.940 lei
„Venim și în acest an în sprijinul spitalelor din județ, având în vedere că achiziția de aparatură medicală nouă este o povară financiară greu de dus de autoritățile locale. Calitatea actului medical va crește, iar timișenii nu vor trebui să se deplaseze pentru orice investigație la Timișoara. Toată lumea are de câștigat. Serviciile medicale de calitate sunt esențiale pentru orice comunitate. Mai sunt multe de făcut în această direcție, dar suntem pe drumul cel bun. Dacă luăm în calcul toate investițiile derulate de Consiliul Județean în prezent, vom avea parte de un salt calitativ major în sectorul serviciilor medicale în doar câțiva ani”, a spus președintele CJ, Alin Nica.
Spitalele publice vor înainta Consiliului Județean Timiș documente justificative, conform Ghidului aprobat, pentru cheltuielile efectuate din sumele alocate, iar decontarea se va realiza pe bază de acte doveditoare. Termenul limită de decont este 30 noiembrie. Dacă banii nu au fost utilizați conform scopului pentru care au fost acordați, aceștia vor fi recuperați de către finanțator.
Schema de minimis este singura modalitate legală prin care Consiliul Județean poate finanța unitățile sanitare municipale și orășenești, în grija directă a acestuia aflându-se doar Spitalul Județean din Timișoara. Derularea schemei a început în 2019, când a fost acordat un sprijin de 1.428.412 de lei, iar în 2020 s-au acordat finanțări de 2.804.261 de lei.
„Trebuie menționat că suma totală a ajutoarelor de minimis acordate pe parcursul unei perioade de trei ani fiscali, inclusiv cel în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităților locale, fie din surse comunitare, nu poate depăși pragul de 200.000 euro pentru fiecare solicitant”, mai spun reprezentanții CJ Timiș.
editor Dan Oancia
Citiți principiile noastre de moderare aici!