Proiectul „Înnoirea flotei de tramvaie” s-a derulat în trei etape, iar Primăria Timișoara a achiziționat 23 de tramvaie noi de culoare violet.
„În ultimii trei ani, Primăria Timișoara s-a dotat cu 23 de tramvaie cu podea joasă. E doar o parte dintr-un număr mult mai mare de vehicule pe care Primăria Timișoara le-a achiziționat. Avem deja 44 de autobuze electrice de 18 metri în circulație. Avem o finanțare de 75 de milioane de euro asigurată pentru achiziția de troleibuze, autobuze și tramvaie.
Ne propunem să cumpărăm în total 140 de vehicule în anii care vor veni ca să asigurăm o flotă electrică în Timișoara”, a declarat, marți, viceprimarul Ruben Lațcău.
La finele acestei luni se încheie și cea de-a treia etapă a proiectului „Înnoirea flotei de tramvaie”, în valoare de 96,4 de milioane de lei, dintre care aproape 1,4 milioane de lei reprezintă contribuția municipalității.
Potrivit lui Constantin Cocheci, directorul general al Societății de Transport Public Timișoara, din cele 23 de tramvaie noi achiziționate cu fonduri europene, 18 sunt în circulație, iar cinci se află în proceduri de reparații și revizii.
Tramvaiele violet au parcurs peste 1.200.000 km și au înregistrat peste cinci milioane de călătorii, în peste 94.000 de ore de funcționare.
Toți cei 103 vatmani ai STPT sunt instruiți să conducă tramvaiele Bozankaya. În clipa de față, 14 cursanți urmează școala proprie de vatmani a STPT, fiind instruiți inclusiv pe tramvaiele Bozankaya.
Noile tramvaie care circulă prin Timișoara poluează mult mai puțin în comparație cu vechile mijloace de transport. Capacitatea unui tramvai este de 170 de persoane.
Proiectul a fost finanțat prin Regio – Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Trimite articolul
XDe ce nu spuneti ca in aceste tramvaie aparatele de validare a abonamentului fura bani de pe cardul bancar daca pui portofelul sau geanta pentru validare si ai si un card bancar in portofel iti ia 4 lei de pe card si nuti da bilet si nici nu poti verifica decit pe extrasul de cont bancar luna urmatoare , asa ca eu am patito de doua ori vad ca ei nu spun nimica despre acest lucru
-
Poti plati calatoria cu cardul bancar. Daca ti-e lene sa-l scoti din portofel sau geanta si pui toate cardurile, aparatul ti le debiteaza pe toate; probabil n-a fost programat sa lase pauza intre clienti (caz in care tot clientul ar fi injurat de “ce dureaza atata?”.
-
La fel se întâmplă și cu portofelele electronice, ți se iau din banii de pe el. O călatorie costă 4 lei iar după mai multe validări în mijloacele de transport îți rămân sume ca… 3 lei 40 ! Cum naiba e posibil ?!?